Driessen Speciaaltransport uit Horst heeft een primeur: het bedrijf rijdt als eerste met een LZV voor open bouwtransport. Dat meldt Cobouw.
Met de LZV transporteert Driessen voor Geelen Beton uit Wanssum/Posterholt onder meer breedplaat- en ribcassettevloeren. Directeur Fred Driessen: “Omdat vloeren steeds langer worden, passen ze op een conventionele combinatie niet meer in twee stapels achter elkaar.” Van vloeren langer dan 7200 millimeter kan maar één stapel worden meegenomen, waardoor de beladingsgraad tot 35 procent onder het wettelijke maximum zakt en verlader en fabrikant dus toeleggen op het transport, zegt Driessen. Bij Jumbo in Helmond bestelde hij een LZV B-Double, die bestaat uit een 6x2 trekker van Daf en twee opleggers. Om met een laag eigen gewicht toch maximaal 60 ton terreingewicht te realiseren, heeft de trekker (vermogen 300 kilowatt) een midlift-as. De oplegger of trailer achter de trekker is een twee-assige stangengestuurde B-Double met een laadvloer van 8200 lang, 2550 millimeter breed en 1350 millimeter hoog. Een koppelingschotel zorgt ervoor dat de draaicirkel binnen de wettelijke vereisten blijft.
Lees meer op de site van Cobouw
Lees meer op de site van Cobouw
Geen opmerkingen:
Een reactie posten