Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

maandag 10 januari 2011

FNV: 'Herkeuring chauffeurs veel te duur!'

http://www.ttm.nl/nieuws/id29158-fnv-herkeuring-chauffeurs-veel-te-duur.html

FNV Bondgenoten gaat een campagne - Stop de "willekeuring"! - starten tegen de soms belachelijke hoge kosten van een tussentijdse herkeuring van beroepschauffeurs. "Een beetje herkeuring kost meer dan 100 euro. En er zijn artsen die meer dan het dubbele durven te vragen. Hier moet een einde aan komen", meldt FNV Bondgenoten op haar website.


Chauffeur_scania



Een beroepschauffeur wordt bij elke verlenging van zijn rijbewijs (eens in de 10 jaar) medisch gekeurd. Daarnaast is er via de cao het periodiek gezondheidsonderzoek dat iedere 5 jaar plaatsvindt. Er is echter ook een groep chauffeurs die ieder jaar gekeurd wordt. Zij zijn vanwege een ziekte of handicap wettelijk verplicht om zich veel vaker medisch te laten keuren. De kosten die daaraan verbonden zijn volgens FNV te hoog en de hoogte is ook nog eens willekeurig.
"Het CBR kan een chauffeur verplichten extra medische keuringen te ondergaan. Het CBR doet een dergelijke keuring niet zelf. Hiervoor wordt een arts/medisch specialist ingeschakeld. De chauffeur heeft geen invloed op de keuze van de arts en dus ook geen invloed op de hoogte van de kosten. En dat terwijl de chauffeur de kosten zelf moet betalen. De verzekering dekt deze kosten niet. Een voorbeeld: een chauffeur wordt opgeroepen voor een keuring bij een arts. Kosten daarvan zijn ongeveer 100 euro. Door ziekte van de arts wordt de chauffeur doorverwezen naar een andere arts. Deze rekent 225 euro, voor dezelfde keuring!", zo schetst FNV Bondgenoten de huidige situatie op haar website.
FNV Bondgenoten wil dat deze willekeur in gepeperde rekeningen gaat stoppen. "Om dit doeltreffend aan te kunnen pakken moeten we meer inzicht krijgen in de dagelijkse praktijk.  Daarom vragen we chauffeurs die jaarlijks een medische keuring moeten ondergaan, om zich bij ons te melden." Op de website van FNV Bondgenoten staateen antwoordformulier dat kan worden ingevuld en opgestuurd aan FNV. Met de door de chauffeurs ingestuurde gegevens gaat FNV aan de slag.
FNV Bondgenoten zegt vaak te horen dat de keuringen afgeschaft moeten worden. "Er zijn inderdaad keuringen die zelfs door medisch specialisten als onzinnig of onnodig worden beoordeeld. FNV Bondgenoten maakt zich sterk voor het afschaffen van onnodige keuringen. Dit kost ons echter vaak vele jaren. In de tussentijd willen we echter de hoge kosten aanpakken. Dat kan veel sneller."

Geen opmerkingen: