Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

zondag 13 mei 2012

Blinde mirakelbaby verovert miljoenen harten op YouTube

"Mensen staarden van zodra ik met mijn zoon naar buiten ging. Kinderen vroegen hun moeders wat er mis was met 'die baby'. Overal waar we kwamen, wezen ze naar hem. Sommige mensen hadden het lef om te vragen wat er met hem scheelde. Een meisje vertelde me zelfs dat ik een verschrikkelijke moeder was omdat ik Christian niet had geaborteerd. Ik voelde me miserabel." Aan het woord is de 24-jarige Lacey Buchanan, mama van zoontje Christian die geboren werd met een ernstige vorm van 'schisis', een aangeboren afwijking aan het gezicht. Een trotse Buchanan stelt haar blinde mirakelbaby nu voor op YouTube. Het hartverwarmende filmpje werd ondertussen al miljoenen keren bekeken.




Lacey vertelt aan de hand van indexkaartjes hoe ze met haar jeugdliefde trouwde, zwanger werd en het verschrikkelijke nieuws te horen kreeg over haar ongeboren zoon: dokters vertelden de newlyweds uit Tennessee hoe hun zoon hoogstwaarschijnlijk gehandicapt ter wereld zou komen. "Christians toestand was veel erger dan verwacht. Hij werd geboren met een hazenlipje, en kon zijn mond niet eens dicht doen. Maar het was veel erger dan dat... Christian werd zonder ogen geboren."

Een abortus was voor de Buchanans, diepgelovige christenen, nooit een optie. Dokters gaven het baby'tje maar 15 procent kans om levend ter wereld te komen. Het kleintje werd uiteindelijk in februari 2011 geboren. Toen Christian amper vier dagen oud was, onderging hij zijn eerste operatie, de eerste van een hele reeks ingrepen om zijn hazenlipje te corrigeren. Christian bracht vier weken door op de intensieve zorg van het Vanderbilt Children's Hospital.

Nieuwsgierige blikken
Toen hij eindelijk klaar was om met zijn ouders naar huis te gaan, werd het volgens Lacey pas echt moeilijk, zo lezen we op één van de indexkaartjes. Lacey en haar echtgenoot waren amper voorbereid op wat ging komen: de opvoeding van een blinde baby, en de vervelende blikken van nieuwsgierige voorbijgangers.

"Mensen staarden van zodra ik met mijn zoon naar buiten ging. Sommige mensen vroegen 'Wat is er mis met jouw kind?'" Eén meisje vertelde haar zelfs dat ze een verschrikkelijke moeder was omdat ze Christian niet had geaborteerd.





Toen de 25-jarige mama er helemaal onderdoor zat, hielp de kleine Christian haar naar eigen zeggen er weer bovenop. "Van zodra mensen naar hem begonnen te staren, begon hij te giechelen waardoor ook zij begonnen te giechelen. Iedereen die Christian ontmoet, is vanaf de eerste seconde dol op hem", aldus Lacey. 

Gigantische YouTube-hit
Het filmpje is een gigantische hit op YouTube. Lacey zegt dat ze helemaal overdonderd werd door de massale respons op haar inspirerende boodschap. "Ik had nooit verwacht dat hier zo veel reactie op zou komen, omdat het gewoon over mij en mijn zoon gaat", legt ze uit. "Ik maakte de video omdat ik iedereen wilde duidelijk maken dat ook mijn zoon het verdient om te leven, en hij verdient alles wat ik hem in zijn leven ga geven."

"Ik hoopte dat ik een inspiratie kon zijn voor ouders die in een gelijkaardige situatie zitten, voor ouders die net te weten zijn gekomen dat de kans bestaat dat hun kind gehandicapt zal zijn, en voor ouders die voor de keuze staan om hun ongeboren kind al dan niet leven te schenken."

"Ik wilde hen gewoon een beetje hoop geven tijdens zo'n moeilijke periode, maar er zijn ook gelukkige momenten. Het zijn juist de mooie momenten die de moeilijke doen vergeten."





Wat haar hart doet smelten? Wanneer Christian lacht, en dat doet het kleintje volgens zijn mama voortdurend. "Het is zo grappig om hem te zien lachen. Omdat hij bind is, vindt hij dingen leuk aan de hand van tast. Hij apprecieert echt de kleine dingen in het leven, wat geweldig is", aldus Lacey.

Facebook ontploft
Nadat Lacey het filmpje in maart online zette, maakte ze een heus 'Christian-kanaal' genaamd GodTube, goed voor meer dan 20.000 hits per dag. "De respons op het filmpje heeft me compleet van mijn sokken geblazen. Dit had ik nooit verwacht. Ik wil iedereen bedanken die ons door dik en dun heeft gesteund. Mijn Facebookpagina is ondertussen ontploft met berichten en vriendschapsverzoeken van mensen die zijn aangedaan door het verhaal van Christian."

"Iedereen is positief en vertelt me hoe mooi Christian is. Dat is het omgekeerde van wat we vroeger te horen kregen", besluit de fiere mama.



Geen opmerkingen: