Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

dinsdag 1 november 2011

Xead

Xead


Vandaag vertel `k over onze katjes die we kregen als ze heel kleine kittens waren. In mijn "zomaar een groetje" heb `k het er al even over gehad.


Hallo ,
We zijn nu toch al enige weken verder. Onze piepkleine kittens zijn intussen kleuters geworden ( dat denk ik toch, want ik weet niet precies hoelang een poes kitten is ). In ieder geval hebben ze toch de speelsheid van kleuters en de ontdekkingsdrang ervan.  Je kent dat wel, eens overal gaan aan ruiken, proberen te grijpen, tandjes er eens in zetten, en ja, overal op klimmen ( waar ze al bij kunnen) en in de gordijnen gaan hangen als volleerde touwklimmers . Dat is wel niet zo gezond voor de gordijnen uiteraard, maar wel grappig om te zien :D .
Wat ook een hobby van hen is is de schoenveters uit je schoenen halen , of op de loop gaan met je sokken of je BH, zelfs onderbroeken moeten er aan geloven. Je Parker - stylo kan je beter uit hun buurt houden, Want ook die ben je gegarandeerd  kwijt. Niet dat ze geen speelgoed hebben hoor,... Ook met hun balletjes kunnen ze zich wel amuseren en in hun speelhuisje zitten ze ook wel eens. Samen spelen ze heel vaak krijgertje, net als 2 kleine kindjes. Heerlijk om hen te zien ravotten en hen nadien uitgeput samen knusjes geïnstalleerd op mijn bed te zien slapen of onder de tafel in de woonkamer op een stoel waar een kussen op ligt. We hebben hen een warm zacht nestje gemaakt, maar daar vind je hen zeer zelden in terug.  Dicht bij mijn bureau staat ook een doos met oud papier en ook daar kunnen ze zich uren mee amuseren. 
Ons katertje heet bartje en ons kattinnetje heet dorientje. De namen begin ik speciaal met een kleine letter omdat het anders nogal verwarrend kan worden. Mijn zoon heet namelijk Bart en mijn dochter Dorien, dus...  bartje lijkt een beetje op het poesje op de foto waar `k dit verhaal mee begon. Alleen is zijn borstje  zwart, zijn buikje wit en heeft hij aan de 4 pootjes enkel witte sokjes aan ( witte voetjes dus). Ons dorientje is een tijgerkatje met  witte voetjes, een wit neusje en ze heeft een wit slabbetje. 
Bartje is lang schuchter geweest, en nu soms nog. Maar toch komt hij nu regelmatig eens bij op mijn schoot gesprongen als `k hier aan m`n laptop bezig ben. Meestal als dorientje al bij me ligt. Dan moet je ze horen ronken en spinnen... `k Heb dikwijls moeite om er zelf niet bij in slaap te vallen... :D  Zo zalig... die 2 donsjes die heerlijk liggen te genieten op je schoot... 
Soms vraag `k mij af of ze echt proberen te volgen op het scherm van mijn laptop, of alleen gefascineerd zijn door het geflikker en als er wat beweegt op het scherm. Ze kunnen er zo aandachtig naar zitten kijken soms en dan lijkt het ook weleens of ze wat willen gaan typen. Ze gaan met 1 pootje langzaam naar dat toetsenbord dan... Net een professor in spe, alleen het brilletje ontbreekt nog :D
Katten zijn echt wel intelligent. Als je een beetje oplet kunnen ze zich al vroeg duidelijk maken. Als ze een knuffeltje willen geven bvb leggen ze een voorpootje tegen mijn wang en kijken ze me met zulke lieve oogjes aan alsof ze zeggen `ik hou van je ` Dan likken ze ook even aan je hand of als ze eraan kunnen in je gezicht en bevestigen ze met lichte beetjes. `s Nachts liggen ze dikwijls bij mij in bed. Soms komen ze dan naast mijn gezicht liggen en geven ze lieve likjes op m`n wang en komen ze even hun kopje geven om goedenacht te zeggen vooraleer ze zich goed leggen.
Ach, uren zou `k nog over hun kunnen vertellen , over die 2 kleine schattige kleutertjes. Helaas heb `k nog geen foto`s van hen op m`n laptop kunnen zetten. Maar ze zijn zo onvoorstelbaar lief... !!! 
Oei, ze worden moe, en dan worden ze gek en zetten ze de boel op stelten, net als kleine kleuters dat doen als ze nog niet willen gaan slapen. 
We zullen dan toch stilaan maar voor bereiden om te gaan slapen, want anders gaan die 
hartediefjes niets meer heel laten vrees ik. 

Geen opmerkingen: