De wereld van dakdekker Ive Gödecke uit Malle stortte begin november 2009 in. Zijn dochtertje Jordan was toen 2,5 jaar en werd plots meegenomen naar Zuid-Afrika door zijn ex-vrouw Lisa Michael, bekend als choreografe van het VTM-programmaDancing on Ice.

Voor de ontvoering werd zijn ex-echtgenote vorig jaar voor de rechtbank van Turnhout bij verstek veroordeeld tot vijf jaar cel en een boete van 30.000euro.

De opgelegde gevangenisstraf en geldboete kunnen Ive weinig schelen. 'Ik heb maar één wens: ik wil Jordan terug', zegt hij. 'Ik zie mijn dochtertje doodgraag. Alle dagen van de week denk ik aan haar.'

De voorbije twee jaar heeft hij zowat alles geprobeerd om zijn kind terug te vinden, tot dusver zonder resultaat. 'We weten dat Jordan en haar mama twee jaar geleden naar Zuid-Afrika zijn vertrokken, maar daarna ontbreekt elk spoor. Hebben ze intussen een andere naam aangenomen? Zitten ze nog in Afrika of trekken ze de wereld rond? We hebben totaal geen aanknopingspunt.'

De speurtocht naar zijn dochter heeft Ive al een bom geld gekost. 'In totaal betaalde ik al 37.500euro aan privédectives. Geloof me, ik heb het heel zwaar vandaag. Ik ben 32jaar en woon bij mijn moeder in Oostmalle. Al het geld dat ik verdien, gaat naar de zoektocht naar Jordan.'

Benefiet

Opdat de ingehuurde detectives hun onderzoek nog zouden kunnen voortzetten organiseren de familie en vrienden van Ive zaterdag een groot benefiet in zaal De Notelaer in Oostmalle, met een ontbijtbuffet, kinderanimatie en een fuif.

'Of Jordan me nog zou herkennen als ik haar morgen terugzie? Ik denk van wel, want we hadden een speciale band. Toch heb ik schrik. Hoe zal ze reageren? Toen ik haar voor het laatst zag, was Jordan nog een baby. Intussen is ze al een flinke kleuter. Ik hoop dat alles nog goed komt. Als Jordan straks terugkeert naar België, zal ik zeker niet eisen om haar voor mij alleen te hebben. Want een kind heeft recht op een vader én een moeder. Een kind ziet beide ouders graag.'

www.jordangodecke.com