
EDE – "Ebag Trucks Ede BV. heeft er de laatste weken nogal maffia-achtige praktijken op na gehouden om de leasetrucks terug te halen bij het failliete Boekhout Beroepsvervoer, eveneens in Ede", beweert een leidinggevende van genoemde transportonderneming.
"Chauffeurs zijn thuis opgebeld, ze zijn tijdens hun werk van de weg gehaald, een straat werd aan één kant afgesloten zodat een vrachtwagen niet meer weg kon, er is op de portieren gebonsd en zelfs een kachel van een Poolse chauffeur is onklaar gemaakt, zodat die niet meer in de cabine kon slapen", verzucht de woordvoerder van Boekhout Beroepsvervoer.
"En dat gebeurde ook in de periode dat de curator een afkoelingsperiode had ingevoerd. Dan mogen ze helemaal niets weghalen", gaat hij verder. De woordvoerder beaamt dat Ebag een fikse vordering heeft op het failliete bedrijf.
De vrachtwagens blijken nodig omdat curator mr. Sander Drijber uit Apeldoorn bezig is met een doorstart. Gebrek aan vrachtwagens kunnen de plannen dwarsbomen.
"Er zijn verschillen van inzicht", beaamt mr. Drijber maandagavond. En verklaart: "Ze (Ebag, red.) menen dat het om hun eigendommen gaat die onrechtmatig worden gebruikt. Ik heb maandag een gesprek gehad met de directie van Ebag."
"Ik hecht er vooral waarde aan dat er rust is. Maar er is een dilemma", doelt mr. Drijber op het ontbreken van vrachtwagens.
Er zijn slechts twintig trucks over."Maar de distrubitie loopt wel op volle toeren", benadrukt de curator.
Een charter heeft vijftien combinaties geblokkeerd, een uitzendbureau houdt negen combinaties tegen en Ebag heeft ruim veertig trekkers weggehaald. Juist met de doorstart in zicht zou dit één en ander moeilijker maken.
Toch hoopt mr. Drijber uiterlijk maandag 31 januari met een doorstarter tot een akkoord te komen.
De redactie van Transport Online heeft vanaf afgelopen vrijdagavond geprobeerd om directeur Harry van Zuilen van Ebag om een reactie te vragen. Het afgelopen weekeinde lukte het niet om hem via zijn gsm te pakken te krijgen in Engeland. Hij belde de redacteur niet terug. En maandag bleek hij evenmin bereikbaar voor commentaar op zijn kantoor in Ede.
©Transport Online / Marcel van der Voort
Geen opmerkingen:
Een reactie posten