Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

maandag 24 januari 2011

Duitse transportbranche wil 80 als EU-limiet

http://www.ttm.nl/nieuws/id29252-duitse-transportbranche-wil-80-als-eu-limiet.html


De Duitse brancheorganisatie Bundesverband Güterkraftverkehr, Logistik und Entsorgung (BGL) wil dat in heel Europa 80 km/uur wordt ingevoerd als maximumsnelheid voor trucks.
inhalenVolgens BGL vice-voorzitter Klaus Peter Röskes voorkom je daarmee inhaal ergernis en worden kosten bespaard door een lager brandstofverbruik en minder slijtage. De BGL pleit ervoor alle begrenzers standaard op 80 m/uur te zetten. Volgens BGL bespaar je ten opzichte van een limiet van 90 km/uur rond de 10 procent aan brandstof.  Verder heeft men berekend dat de tijdbesparingen van 80 ten opzichte van 90 km/uur minimaal zijn. In Duitsland worden overigens steeds vaker trucks begrensd op 80 km/uur. BGL signaleert verder dat in veel Europese landen de begrenzer op 90 km/uur staat. BGL vertegenwoordigt 10.000 transportbedrijven.

Geen opmerkingen: