Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

donderdag 25 november 2010

Groei vrachttarieven neemt af door toename capaciteit

http://www.ttm.nl/nieuws/id28888-groei-vrachttarieven-neemt-af-door-toename-capaciteit.html

De sterke groei van vrachttarieven in het eerste halfjaar van 2010 is in het derde kwartaal sterk afgenomen. De toename van de beschikbare capaciteit, na een periode van capaciteitsreductie, is een van de belangrijkste oorzaken hiervan. Dat blijkt uit de nieuwste editie van de Transport Market Monitor (TMM) van Transporeon en Capgemini Consulting.

Vrachtverkeer in de mist


In het tweede kwartaal stegen de prijzen nog met 13,5 procent, in het derde kwartaal was dat nog maar 0,8 procent. De prijsindex bleef voor het tweede kwartaal op rij, na de economische crisis, boven de basiswaarde van 100. Prijzen zijn nu volgens TMM op hetzelfde niveau als voor de crisis in het eerste halfjaar van 2008, maar nog wel 2,0  procent lager dan de prijsindex van het derde kwartaal van 2008. De sterke prijsstijging in het tweede kwartaal van 2010 werd gedempt in de zomerperiode, onder invloed van meer beschikbare capaciteit. Dat blijkt ook uit het feit dat de capaciteitsindex met 25.1 procent steeg tussen het tweede kwartaal 2010 (index 61,3) en het derde kwartaal 2010 (index 76,7). De beschikbare capaciteit in het derde kwartaal 2010 is echter nog altijd relatief laag: 26,7 procent lager dan in het derde kwartaal van 2009 (index 104,7) en 18,1 procent lager dan hetzelfde kwartaal in 2008 (index 93,7).
Erwin den Exter, Principal Consultant bij Capgemini Consulting, zegt: " Na de significante prijsstijging in het tweede kwartaal van dit jaar, is de stijging in dit kwartaal zeer beperkt. Dit is voornamelijk veroorzaakt door een prijsdaling in augustus. Deze ontwikkeling heeft verhinderd dat de prijzen hun opwaartse trend voortzetten."
Peter Fƶrster, Managing Director van Transporeon, voegt daaraan toe: "Het lijkt er inderdaad op dat de transportprijzen stabiliseren. We moeten echter wel bedenken dat de prijzen voor de crisis gemiddeld 2 procent hoger lagen dan vandaag. In 2008 was een zelfde soort prijsverandering waarneembaar tussen het tweede en derde kwartaal. Dit lijkt op een zich herhalend patroon in de dynamiek van de transportmarkt. En het bewijst dat een gedifferentieerde sourcing-strategie voor een bedrijf noodzakelijk is om maximaal voordeel te behalen."
Download hieronder de complete Transport Market Monitor van november 2010





 TransportMarketMonitor_5_2010.

Geen opmerkingen: