Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

donderdag 21 oktober 2010

Blokkades ramp voor Frans wegvervoer

http://www.ttm.nl/nieuws/id28649-blokkades-ramp-voor-frans-wegvervoer.html

De blokkades in Frankrijk berokkenen veel schade aan de Franse wegtransportbranche. Vooral de hogere dieselprijzen en de urenlange wachttijden kosten de bedrijfstak veel geld.


Blokkade



De eerst getroffenen zijn de tanktransportbedrijven die brandstoffen distribueren. Zowel raffinaderijen als brandstofdepots worden geblokkeerd. "Normaal gesproken vervoeren  mijn vrachtwagens is vier ritten ongeveer  30 000 liter per dag. Deze week kom ik niet verder dan één rit per dag" zegt Philippe Premat directeur van het gelijknamige transportbedrijf uit Essonne. Hetzelfde geldt voor Jack Chantelat, eigenaar van tanktransportbedrijf CDV: "Mijn auto's doen per dag één rit in plaat van twee. Ik beperk elke levering tot  10m3 per klant. Verder zijn mijn chauffeurs veel langer onderweg:  70 tot 80 uur per week waarvan 30 tot 35 uur wachttijd. Zo ontstaat een fors aantal aantal overuren. De vraag is we die gaat betalen."
Hogere brandstofprijzen
Een ander punt van zorg zijn de hogere brandstofprijzen. In de regio Toulouse is sprake van een stijging van 7%. Olivier Marchetti van transportbedrijf Transmavin uit Bravone noteerde eveneens een stijging van 6 tot 7%.  "De prijs per 1000 liter is 50 euro gestegen". Een vervoerder in de regio Parijs, Philip Kessler zegt:. "Ik heb vandaag  12 000 liter gekocht voor prijs 1040 euro per m3. Vorige week was dat nog 950 euro. Een stijging van 10% ! ".
Doorberekenen
Veel transporteurs zeggen de extra kosten te willen doorberekenen aan de verladers. Philip Kessler, "Ik ben van plan om onderaan de factuur een regel op te nemen waarin ik meldt dat wegens bijzondere omstandigheden de factuur met 3 tot % wordt verhoogd. Ik zal dat aan mijn klanten vooraf melden via een email".  "Ik kan me de reactie van de klanten al wel voorstellen", zegt Gilles Collyer, directeur van het Routiers Bretons uit Ille-et-Vilaine.

Geen opmerkingen: