Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

maandag 16 januari 2012

Dierenliefhebbers, koop je hond NIET bij een broodfokker ! Zij geven niets om dieren ! Lees het verhaal hier onder !

Dit verhaal begint ongeveer 8 weken voor jij > die dierenwinkel binnen stapte. > Het is hier vochtig, kou en vooral donker, zo > donker... . Mijn naam is “teef” uit het 3de hok > van links". Zo noemen ze me toch altijd als ze > het over me hebben. Ik ben 3 jaar. Ik ben bijna > 60 dagen zwanger en ik heb zo'n honger. Hopelijk > krijg ik straks nog iets te eten. Op veel > hoop ik al lang niet meer maar gewoon een > snede brood, daar zou ik al blij mee zijn. > We zijn hier met ongeveer 25 teven. Allemaal > op de een of andere manier familie van elkaar, > mijn mams zit 2 hokken verder. We zien elkaar > echter nooit. We mogen enkel uit ons hok om > gedekt te worden en dan nog vaak brengen ze > de reu gewoon naar hier. Hij zit immers maar 6 > hokken verder. > Ik vraag me vaak af hoe het hierbuiten uitziet. > Zou het overal zo donker zijn? Ik heb zo'n honger... > en ik voel dat mijn buik stilaan onrustig > wordt, volgens mij gaan mijn pups stilaan komen. > Tja na 5 nesten op een goede 2 jaar tijd > weet je wel hoe het gaat hoor. Ik voel me zo > alleen...was er maar iemand die me effe gezelschap > kwam houden, niet lang, heel even zou > al fijn zijn.... > > Enkele dagen later. > Wel, mijn pups zijn geboren. Ik weet niet goed > wanneer, dag of nacht, het is hier altijd donker, > je verliest zo snel de tel. > Er zijn 3 reutjes en 5 teefjes geboren. 1 teefje > heeft de eerste 24 uur niet gehaald. Ze zag er > zo ziek uit. Ik heb gebruld, gegild, maar > niemand kwam me helpen. Een beetje later was > ze dood. Een paar uur later kwam 'die man" > binnen, hij mopperde wat over dode pups en hij > nam haar mee. Ik vraag me af waar ze nu is. > Ik heb nog altijd zo'n honger. Mijn pups ook! > Het is zo zwaar zo zwaar, maar toch ben ik > weer een beetje vrolijk, eindelijk weer wat leven > rondom mij. Hoewel ze wel heel stil zijn > hoor. Hopelijk zijn ze niet allemaal ziek! Zou ik > wat fout doen? Mijn buik doet zo’n pijn. > Vijf en een halve week later. > Ik ben weer helemaal alleen. Gisteren is "die > man" mijn pups komen halen. > Ik had me zo voorgenomen: deze keer blijven > ze bij mij. Hij neemt ze me niet meer af. Maar > het enige dat mijn protest heeft opgeleverd was > een klop op mijn kop en een stamp tegen mijn > buik. Mijn puppies wilden helemaal nog niet > weg van me. Ze zijn nog zo klein oh zo klein. Ik > ben zo bang, waar zouden ze naartoe gaan? Ze > kennen niets van de wereld enkel dit hok. Ik > wou dat ik ze meer had kunnen leren maar ook > ik ken enkel dit hok. Ik ben hier geboren en > hier nooit weggeweest. Mijn buik doet zo verschrikkelijk > pijn. De eenzaamheid is ondraaglijk. > Nooit iemand om mee te spelen of om lekker > tegenaan te kruipen. En toch probeer ik vriendelijk > te zijn tegen "die man" in de hoop dat ik > een aai of een lief woord krijg, maar ik doe telkens > wat fout. Mijn buik doet zo’n pijn. > Ik hoop dat mijn pups wel weten hoe ze het > goed moeten doen, ik heb ze zo weinig kunnen > leren, ik hoop dat ze zich redden. 3 van de 7 > pups waren zo ziek. Hopelijk knappen ze snel > weer op. > De pijn in mijn buik wordt erger en erger. Zou > er iets mis zijn? Ik gil van de pijn maar > niemand komt. Ik ben zo verschrikkelijk eenzaam. > Wat doe ik toch fout? Met ieder uur dat > voorbijgaat wordt de pijn erger en ik heb het zo > warm, zo vreselijk warm. Ik heb het opgegeven > om te gillen, er komt toch niemand. > Zoals altijd sta ik er alleen voor. Ik heb het zo > koud, zo warm, zo koud. Ik ril er van... en dan > die pijn, ik weet niet hoe lang ik dit nog volhoudt... > Had ik maar mee kunnen gaan met > mijn pups. Gewoon 1 keer de buitenwereld > zien. Zou het daar ook zo donker zijn? > De pijn is niet meer te verdragen. Ik denk dat > ik maar stilaan ga slapen, waarschijnlijk wordt > ik nooit meer wakker. Maar weet je, mijn mams > heeft me ooit een verhaal verteld van een wereld > waar bomen zijn en gras en licht en andere > honden om mee te spelen, wie weet ga ik daar > nu wel naartoe... > Een paar uur erna komt "die man" aan, hij > zucht wat over rotteef en hij roept, hey er is er > hier eentje dood ... > Pups > Amper 5 en een halve week en "die man" kwam > ons bij onze lieve mams halen. Hij grabbelde > ons vast aan nek, poten, staart, waar hij ons > maar kon pakken. We werden met zijn allen in > een doos gestoken. Het was zo eng. 3 van ons > zijn zo ziek. Alles is zo donker. Waar gaan we > naartoe, wat gebeurt er, waarom kan mams > niet mee? Honger ... zo’n honger ... > Wat een raar geluid, net een beer die naast ons > brult en de wereld beweegt plots. Konden we > nu maar zien naar waar we gaan. Wat gebeurt > er toch. Zo bang ... "Die man" brult dat we onze > kop moeten houden ... > Een half uurtje later is alles plots stil. Oh hey, > daar gaan we weer, hobbel, hobbel ... > De doos gaat open ... Jeetje, wat is het hier > licht!!! Mijn ogen ... Wat doet dat pijn, we zien > niks ... "Die man" en een andere mopperen wat > over 2 dode pups ... Oh nee, 2 van onze zusjes > zijn dood. De rest wordt uit de doos gehaald. > Ze gooien ons in een hok ... Het is hier zo licht. > Zoveel mensen, zoveel lawaai. Zo bang ... > iedereen lacht en tikt tegen het hok. > Erg belangrijk voor mensen die een hond willen > kopen: > 1 van die iemanden kan jij zijn. > Koop nooit een pup bij een dierenwinkel of > broodfokker. Dit hebben alle pups die je daar > ziet meegemaakt. > Als je zo'n lief koppie naar je ziet kijken, denk > dan aan zijn mams die ergens in een donker > hok zit. ( Kijk bovendien eens naar dat magere > lijfje met bolle buikje ongetwijfeld vol van de > wormen, omdat ontwormen teveel kost). > Door de pups te kopen, die te koop zijn in deze > winkels en fokkerijen, hou je deze handel in > stand en zullen honden onder deze omstandigheden > hun leven moeten doorbrengen! > Pups horen NIET op te groeien in een donker > hok of in de etalage van een winkel. Pups horen > lekker in de huiskamer op te groeien. Overladen > door liefde en steun van mams en de baasjes > van mams. > Als dan zo'n verkoper je begint wijs te maken > dat je voor 30 euro meer zelfs een stamboom > meekrijgt, waarschuw deze persoon dan, dat > dat illegale praktijken zijn. Stambomen voor > pups worden aangevraagd voor de geboorte al, > niet 8 weken erna en al zeker niet in een dierenwinkel. > Dit verhaal mag elders geplaatst of herdrukt > worden in de hoop dat het broodfokkers > zal stoppen om geldgewin na te streven > in plaats van aan het welzijn van de > dieren te denken...;














Geen opmerkingen: