Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

vrijdag 28 oktober 2011

Noorse ME/CVS doorbraak (21/10/2011) - YouTube

Met tranen in m'n ogen zie ik hoe dat meisje terug ten volle van het leven kan genieten. Wat heerlijk ! Het leven van mijn dochter staat al 12 jaar op pauze, dat van mijn zoon 7 jaar en dat van mezelf 24 jaar, zoals dat meisje het uitdrukt. Hopelijk wordt de start-knop spoedig terug aangezet !
 

Voor het eerst sprak een overheid zijn verontschuldigingen uit tegenover ME/CVS patiënten : "Ik denk dat we niet in voldoende mate gezorgd hebben voor mensen met ME/CVS. Ik denk dat het juist is om te stellen dat we niet de gepaste gezondheidszorgen hebben voorzien voor deze mensen, en ik betreur dat."
Noorse onderzoekers hebben de werkzaamheid aangetoond van het geneesmiddel Rituximab bij de behandeling van patiënten met Myalgische Encephalomyelitis ofwel het Chronisch Vermoeidheidssyndroom (ME/CVS).

Rituximab helpt bij de verlaging van de B-lymfocyten, een type witte bloedlichaam dat een belangrijke rol speelt in de afweer. Een placebo-gecontroleerde Fase II-studie omvatte 30 ME/CVS-patiënten die werden gerandomiseerd en kregen ofwel een behandeling met Rituximab ofwel een zoutoplossing toegediend.

Er werd geconstateerd dat van de 15 patiënten die met Rituximab werden behandeld, er 10 (67%) als gevolg van de inzet van Rituximab blijvende verbeteringen van ME/CVS-symptomen meldden. De leidende onderzoekers, oncologen, Oystein Fluge en Olav Mella geven aan dat B-cel depletie word geassocieerd met de klinische verbetering bij tweederde van de patiënten en dat de vertraagde reacties op de Rituximab behandeling suggereren dat ME/CVS een auto-immuun ziekte is.

Op de uitkomst van het onderzoek wordt internationaal zeer positief gereageerd. Een van 'werelds leidende ME/CVS-experts, de Amerikaanse medische professor David Bell is zeer onder de indruk van de onderzoeksresultaten en heeft op het Noorse TV2 verklaard dat hij in de 25 jaar dat hij betrokken is bij ME/CVS, nog nooit zulke overtuigende en hoopgevende onderzoeksresultaten heeft gezien. In Noorwegen is men reeds gestart met vervolgonderzoeken die er toe moeten leiden dat het medicijn op termijn kan worden voorgeschreven aan ME/CVS patiënten.

Info ME/CVS :

https://www.sites.google.com/site/mecvsinbelgie/home

http://www.mecvs.net

Bent u het Belgisch ME/CVS beleid ook beu ??
Word dan WUCB activist via deze link :

http://www.wakeupcallbeweging.be














Geen opmerkingen: