Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

zondag 23 oktober 2011

Interessante overpeinzingen... ! Hilde Quisquater heeft gelijk... !! Chinezen eten hond, en wij?

Afgelopen week las ik het artikel over de honden die onderschept werden door activisten in China. De 1000 honden waren daar onderweg naar het slachthuis om later opgegeten te worden. Bij het lezen kreeg ik een veelvoud aan gevoelens te verwerken. Aan de ene kant voelde ik de verontwaardiging, net zoals alle mensen die gereageerd hebben op het artikel dit gevoeld hebben. Hoe kunnen ze het over hun hart krijgen om honden te eten, die chinezen ?  Maar aan de andere kant sloop er ook een klein beetje twijfel bij me binnen. Zijn het echt zulke slechte mensen die chinezen, omdat ze hond eten? Dan moet ik daar toch eens grondig over nadenken en alles op een rijtje zetten voor mezelf, gewoon even heel objectief bekijken en niet alleen mijn eigen gevoelens laten spreken. 


 


Is het verantwoord om dieren te doden en ze dan op te eten? Heeft een mens dat echt nodig? In feite niet, de mens kan perfect overleven zonder vlees.  Juist daarom ben ik zelf  al 35 jaar vegetariër. Ik heb het vlees niet nodig en kies er zelf voor dan geen dieren te doden of te eten. Maar ik heb dan ook besloten geen enkel dier te eten en  ben daarin niet selectief. Maar anderen zijn dat blijkbaar wel. Vraag maar eens in India wat ze er van vinden dat westerlingen koeien eten. Of zeg eens in Engeland dat je net een paardensteak gegeten hebt. Ze zullen je daar heus niet met open armen ontvangen. 
Waarom mogen chinezen dan geen honden eten? Omdat wij ze houden als gezelschapsdieren? Omdat wij een andere functie gegeven hebben aan dit specifieke dier en het zelf niet eten? Maakt dat de chinees zoveel slechter dan wijzelf zijn? Wie onder jullie zal het eten van konijntjes, kippen, varkens, kalkoenen, enz… laten omdat je buurman deze dieren houdt als gezelschapsdier? Het argument dat honden intelligente dieren zijn en daarom niet gegeten mogen worden gaat ook niet op, want varkens blijken slimmer te zijn dan honden. Het lieve karakter kan ook niet de reden zijn, omdat koeien zachtaardiger zijn dan honden. Wat is dan de reden om ons zo te verzetten? Onze gewoonten en cultuur ! Die zorgt er ook voor dat wij mensen eten wat we gewend zijn en dat is hier in België wel een rund, maar geen honden of insecten. 
Ikzelf heb dus heel bewust gekozen om geen dieren te eten en daar ben ik blij mee, want ik beschouw elk dier als een individueel wezen.   Maar mijn man en zoon eten wel vlees, van de in België gebruikelijke consumptiedieren. Ze eten bijvoorbeeld ook kip, maar ze eten geen kip die in onze eigen tuin heeft rondgelopen omdat ze voor die ene kip affectieve gevoelens hebben. 
Ik wil het eten van honden absoluut niet promoten, ik wil ook niemand verbieden te eten wat hij zelf denkt nodig te hebben, al is het een paard wat ik zelf een edel dier vind. Ik wil ook niemand provoceren of irriteren met mijn overpeinzingen.  Maar ik wil zelf wel helder blijven kijken naar de wereld en mensen niet zomaar veroordelen.
Wat ik wel graag zou willen, is dat mensen respectvol met andere mensen en dieren zouden omgaan. En als je dan toch besluit een dier te eten, behandel het dan met respect en geef het een diervriendelijk leven voordat het naar de slachtbank gaat. Als we daar al eens mee beginnen, dan zijn we al een heel klein stukje opgeschoten. 
Hilde Quisquater
www.hondenadvies.be



http://www.dierengazet.be/hildequisquate...

Geen opmerkingen: