Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

vrijdag 14 oktober 2011

In aansluiting bij vorig artikel. ‎ME/CVS-patiënten aan het woord‎ > ‎Leven als een zombie met ME‎ > ‎ boek Mirande de Rijke ik werde ziek maar de wereld...


Boek ▪ Paperback ▪ Rijke, M. de ▪ ISBN-13: 9789461290342


Mirande de Rijke, zelf ME-patient schreef een boek over haar ervaringen genaamd Ik werd ziek, maar de wereld bleek mesjokke. Mirande beschrijft haar ziekte als ‘’iedere dag zware soorten griep hebben en toch aan topsport doen’’.



Persoonlijke ervaringen

”Dit boek bevat hoofdzakelijk persoonlijke ervaringen. Het is duidelijk dat ik geen arts ben, maar aan de andere kant van het verhaal sta. Daar waar ik een mening uit lijk te spreken, doe ik dit slechts gebaseerd op persoonlijke visie en ervaring.”


Columnachtige vorm

Het boek Ik werd ziek, maar de wereld bleek mesjokke is een een soort bundel van columns of korte verhalen. Mirande beschrijft in korte hoofdstukken haar ervaringen met haar baan, haar vrienden en de medici waarmee ze te maken kreeg.
”Alle behandelingen (hoe weinig en beperkt ook) die ik uitvoerde, kostten ongelofelijk veel inspanning en kracht.”


Informatie opzoeken

Het boek zal vooral voor ME-patienten een prettig boek om te lezen zijn omdat er veel herkenning in het boek zit voor hen. Geïnteresseerden die nog niets afweten van ME/CVS zullen het boek waarschijnlijk meer kunnen waarderen als zij eerst wat informatie opzoeken over deze ziekte.


Goed leesbaar

Het boek is speciaal geprint op dik glanzend papier en met grote letters, zodat het ook leesbaar is voor patiënten met ME/CVS. Het boek voelt daardoor ook zwaarder aan dan andere boeken.

© Mirande de Rijke



Geen opmerkingen: