Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

maandag 25 juli 2011

‘Ik leef hier op een tijdbom' (Jabbeke) - Het Nieuwsblad

‘Ik leef hier op een tijdbom' (Jabbeke) - Het Nieuwsblad


JABBEKE - Françoise Van Bogaert klaagt de verkrotting van haar huurwoning langs de Kapellestraat in Jabbeke aan. ‘Ik leef hier op een tijdbom', zegt de ongeruste bewoonster. 

Françoise Van Bogaert wil geen huur meer betalen omdat de huurbaas niets aan de vervallen woning doet.mvn

Françoise Van Bogaert wil geen huur meer betalen omdat de huurbaas niets aan de vervallen woning doet.mvn
aert wil geen huur meer betalen omdat de huurbaas niets aan de vervallen woning doet.mvn

Twee jaar geleden moest Françoise Van Bogaert haar woonst op het recreatiedomein Klein Strand in Jabbeke verlaten. ‘De woning was niet toegestaan en ik moest op zoek naar een nieuw huis. Mijn oog viel op een woning in de Kapellestraat', vertelt Françoise Van Bogaert. Samen met haar zoon Yannic woont ze nu in dat huurhuis. ‘Ik moest 550euro per maand betalen en de huisbaas beloofde om het huis verder op te knappen. Ik zag het huis als een droomhuis voor mijn zoon en mezelf. Er was toen nog een toilet buiten, maar de huisbaas bouwde een toilet aan het huis. In vier dagen tijd werd iets neergezet. Er werd een gat in de grond gemaakt en daar is het bij gebleven. De stenen bleven liggen op het terras en die liggen daar nu nog altijd.'

Mankementen
In de daarop volgende maanden bleek dat het pand veel verborgen mankementen vertoonde. ‘Het ging van kwaad naar erger', zegt Françoise. ‘De elektriciteit is niet in orde en het water gutst langs alle kanten naar beneden. Levensgevaarlijk, ik leef hier op een tijdbom. Een fatsoenlijke douche nemen is niet mogelijk. De vorige huurder kampte met dezelfde problemen. Ik stelde de huisbaas voor om minder te betalen, 350euro per maand, maar met dat bedrag ging niet akkoord. Ik besliste om vanaf maart geen huur meer te betalen. Ik neem aan dat ik daar nu ook de consequenties van draag.'

Ongeschikt verklaard

Françoise Bogaert nam een advocaat onder de arm en de zaak komt binnenkort voor het Vredegerecht. Het Agentschap Wonen-Vlaanderen maakte een technisch verslag van de kwaliteit van de woning op. ‘Op niet minder dan 86punten scoorde de woning een dikke onvoldoende', vertelt de bewoonster. ‘In september vorig jaar werd het pand ongeschikt verklaard door de gemeente. De eigenaar had twaalf maanden tijd om er iets aan te doen. Ik nam ook contact op met de gemeente en het OCMW. Ik ben ingeschreven bij vier sociale huisvestingsmaatschappijen, maar er komt geen schot in de zaak. Ik denk dat ik de enige ben, die ooit zo ver is gegaan. Er is veel moed voor nodig, maar ik wil volharden. Op Facebook is de solidariteit groot. Veel mensen steunen me.'

De Jabbeekse wil naar eigen zeggen niet blijven wonen in het huis langs de Kapellestraat. ‘Ze moeten me niet voortrekken, maar ik wil gewoon dat gerechtigheid geschiedt', zegt ze. ‘Doordat ik niet betaal, kan ik in september op straat worden gezet. En dan zal ik gegarandeerd te horen krijgen dat ik het zelf heb gezocht. Ach, het is mij niet om het geld te doen. Ik wil gewoon niet dat er na mij nog iemand zoiets meemaakt in dat huis.'

De huiseigenaar in kwestie wilde niet reageren.


Geen opmerkingen: