Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

vrijdag 18 februari 2011

FNV in actie voor veiliger containervervoer

http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=8004

ROTTERDAM - FNV Bondgenoten eist van het kabinet en de EU dat zij maatregelen neemt om het werk veiliger te maken voor containerchauffeurs en loodsmedewerkers. Om de eisen kracht bij te zetten wordt vrijdag de hele dag actie gevoerd bij de APM Terminal en de ECT terminal op de Maasvlakte in Rotterdam. Ook moeten de maatregelen leiden tot betere verkeersveiligheid. 



"Wij eisen dat de risico's van containers zijn uitgesloten voordat ze op een chassis gezet worden en Europa in gaan", legt vakbondsbestuurder Jan de Jong uit. "Deze mogelijkheid bestaat, want er zijn inmiddels tal van instrumenten ontwikkeld om de risico's te analyseren voordat de containers worden vervoerd."

Momenteel is het zo dat chauffeurs de zaken niet zelf kunnen controleren, doordat de containers verzegeld zijn door de douane. Dit zegel mag er alleen afgeknipt worden door de ontvanger of de douane zelf. De Jong: "Maar de chauffeur is wel verantwoordelijk én aansprakelijk."

Hij vervolgt: "Het is mogelijk om met een speciaal ontwikkelde weegbrug, de balans vast te stellen binnen in de container. Wat betreft de gassen is het mogelijk om een apparaat in te zetten dat in minder dan een halve minuut aangeeft of er wel of geen gevaarlijke stoffen aanwezig zijn. Het is dus niet nodig deze risico's af te wentelen op onze chauffeurs, de warehouse-medewerkers en onze medeweggebruikers. Containers die niet aan deze eisen voldoen, zouden niet mogen worden toegelaten binnen de grenzen van Europa." 

Geen opmerkingen: