PepsiCo, tot voor kort de Smiths Food Group, heeft een tienjarig contact afgesloten met logistiek dienstverlener Kuehne + Nagel voor alle Nederlandse warehouse- en distributie-activiteiten.
PepsiCo heeft besloten haar warehousing en distributie uit te besteden om drie redenen: het wilde de service aan klanten verbeteren door sneller aan marktvragen te voldoen, tegelijkertijd wil het bedrijf de kosten in de supply chain verlagen en de impact van haar transportactiviteiten op het milieu verlagen.
Dat kan Kuehne + Nagel de fabrikant van frisdrank en zoutjes bieden. "We hebben voor Kuehne + Nagel gekozen vanwege de diepgaande kennis van de wereld van fastmovers", aldus Erwin Rosens, supply chain manager bij Pepsico Nederland. "Kuehne + Nagel biedt ons een geïntegreerde en flexibele oplossing die uitstekend past bij de dagelijkse gang van zaken in de foodindustrie."
Kuehne + Nagel en Pepsico gaan samen aan tafel zitten om de supply chain tailormade te maken. Door Pepsico te integreren in Kuehne + Nagels distributienetwerk zullen er naar verwachting veel minder kilometers nodig zijn om de zoutjes en frisdrank van fabrieken in België en Nederland naar het distributiecentrum in Utrecht te brengen en vandaar weer naar de retailers. Kuehne + Nagel gaat in Utrecht overigens mede voor Pepsico en andere fastmover klanten al snel een nieuw (deel)magazijn bouwen met hoogte-opslag en automatisch pickingsysteem.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten