Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

donderdag 20 januari 2011

Ook bij Mercedes-Benz Nederland is de NMa afgelopen week binnen gekomen. Men was met name geïnteresseerd in de persoon die zich bij Mercedes bezighoudt met het bepalen van de prijzen van vrachtauto's . Het optreden van de NMa bij Mercedes-Benz had niet het karakter van een inval maar eerder van een gerichte zoekactie. Ook Mercedes-Benz Nederland verleent de NMa alle medewerking. Inmiddels verwoordt Rico Luman, sectorspecialist wegvervoer van ING, in De Telegraaf datgene wat zo ongeveer iedereen in de truckbranche denkt: "De truckmarkt wordt gedomineerd door slechts een paar partijen en er zijn al jarenlang geen nieuwe toetreders. Maar toch is er flinke concurrentie. Er wordt juist op de prijs geconcurreerd. Wat kwaliteit betreft ontlopen de merken elkaar niet meer veel. En ook met innovatie kun je je als fabrikant bijna niet meer onderscheiden, omdat iedereen steeds aan nieuwe emissienormen moet voldoen die de Europese Commissie vaststelt." Luman heeft dan ook geen enkele aanleiding om te denken dat er prijsafspraken worden gemaakt in de trucksector. Overigens wil Eurocommisaris Almunia van Mededingingszaken (foto) in dit stadium geen enkel commentaar geven over wat men nu precies zoekt of denkt te vinden.

http://www.ttm.nl/nieuws/id29235-15-miljoen-euro-boete-voor-ontduiken-eurovignet.html


De Belastingdienst heeft over 2010 voor ruim 15 miljoen euro aan naheffingen en boetes opgelegd bij transporteurs die ten onrechte niet in het bezit waren van een eurovignet.
Eurovignet logoTrucks zwaarder dan 12 ton belasten de wegen extra en hiervoor moet een aparte heffing worden betaald: belasting voor zware motorrijtuigen (BZM), het zogenoemde eurovignet. Staatssecretaris Weekers van Financiën laat weten dat de intensieve controles voorlopig doorgaan: "We blijven dit controleren, ook omdat het ontduiken van BZM oneerlijke concurrentie met zich meebrengt tegenover transporteurs die zich wel aan de regels houden." De controles worden onder meer uitgevoerd door duidelijk herkenbare flitsauto's die zijn voorzien van een infraroodcamera, die tot 60 kentekens per minuut kan scannen. Het computersysteem aan boord van de auto's vergelijkt dit met het bestand van verkochte eurovignetten. Ook ontvangt de Belastingdienst gegevens van andere overheidsdiensten die de resultaten sterk bevorderen.
De eurovignetten zijn via internet en bij grote pompstations aan te schaffen. Wprdt er geen eurovignet gebruikt, dan kan een naheffingsaanslag en een boete volgen. Per 1 januari 2011 is de boete verhoogd van 147 euro naar 246 euro. De boete kan bij herhaalde overtredingen oplopen tot enkele duizenden euro's.
Voor een vrachtauto die vaak op de snelweg rijdt kan een jaarvignet voordeliger zijn. Ander voordeel is dat de transportondernemer dan niet meer ‘per ongeluk' geen eurovignet heeft gekocht. Extra informatie is te vinden op de site van de Belastingdienst.

Geen opmerkingen: