Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

donderdag 20 januari 2011

Boekhout Beroepsvervoer Ede failliet: Ruim veertig banen in gevaar - Update!

http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=7877

EDE – Update 14.00 uur - De Utrechtse rechtbank heeft dinsdag 18 januari Boekhout Beroepsvervoer, aan de Celciusstraat 38 in Ede failliet verklaard. De zaak is inmiddels overgedragen aan de rechtbank van Arnhem.


Currator is mr. Sander Drijber uit Apeldoorn. Hij vertelt woensdagmiddag aan Transport Online: "De directeur (Wouter Boekhout, red) heeft zelf het faillissement aangevraagd bij de Utrechtse rechtbank, omdat het bedrijf statutair in Bunnik is gevestigd. De druk van de leasemaatschappij was te groot, omdat die dreigde de vrachtwagens weg te halen."

"Ik ben woensdagochtend samen met collega's voor de eerste keer bij dit bedrijf geweest voor een gesprek. Wij willen de onderneming draaiende houden met het oog op een mogelijke doorstart."

"Er zijn onderhandelingen met een doorstartkandidaat. Die is eerder al in beeld geweest en wil personeel en materieel overnemen. Om hoeveel personeelsleden het uiteindelijk gaat is nog onbekend."

"Woensdag heeft zich overigens een tweede overnamekandidaat gemeld", voegt mr. Drijber eraan toe.

"Als reden van het faillissement geeft de directeur de malaise in de transportsector op. Voor zijn bedrijf is 2008 een dramatisch jaar geweest. Zijn prognose was dat 2010 een positief jaar zou worden, maar dat is toch in de min geëindigd", verduidelijkt hij.

De eenentwintig werknemers op de loonlijst wacht vanwege het faillissement ontslag. Verder maakte Boekhout Beroepsvervoer gebruik van ongeveer evenveel ingehuurde chauffeurs en een aantal charters.

Volgens mr. Drijber hebben de werknemers hun loon van december 2010 ontvangen.

Boekhout Beroepsgoederenvervoer deed veel vervoer van bouwmaterialen, papier gerelateerde artikelen in binnen- en buitenland.

Eerder problemen
Boekhout heeft eerder problemen hebben gehad. "Er is in 2009 een reorganisatie geweest. Toen zijn er twintig chauffeurs en drie kantoormedewerkers ontslagen", laat een toen ontslagen chauffeur woensdagochtend aan Transport Online weten.

Hij wil niet met zijn naam op de website, omdat het vertrek volgens hem niet goed is verlopen.

"Nadat de chauffeurs zijn ontslagen zijn er Poolse truckers voor in de plaats gekomen", moppert hij. "De reorganisatie was in 2009 nodig omdat de bank de stekker uit het bedrijf wilde trekken. Voor de ontslagen medewerkers was er een sociaal plan. Op zich was dat goed geregeld", klinkt het.

"Omdat ik een prima netwerk heb kon ik op eigen kracht snel een nieuwe baan als chauffeur vinden", vervolgt hij. "Ik spreek mijn collega's die zijn blijven werken nog regelmatig. Vandaag hoorde ik dat ze inderdaad doorwerken en dat de curator op bezoek kwam", meldt de chauffeur.

Een perswoordvoerder van de Arnhemse rechtbank heeft het faillissement bevestigd.

©Transport Online / Marcel van der Voort

Geen opmerkingen: