Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

maandag 3 januari 2011

Belgisch transportbedrijf zet goede cijfers Antwerpse Haven in ander daglicht

http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=7817

ANTWERPEN – Donderdag werden de cijfers van de Antwerpse Haven gepubliceerd. De Haven verwacht dat er eind dit jaar 178 miljoen ton aan goederen is afgehandeld. Vooral de containeroverslag deed het met een record van 102 miljoen ton uitstekend. Het Belgische transportbedrijf DBT Logistics heeft echter zijn kanttekeningen bij deze cijfers en heeft bestuurder Eddy Bruyninckx van het Gemeentelijk Havenbedrijf Antwerpen een brief gestuurd.



De woordvoerder van het bedrijf, die tegenover Transport Online vrijdag verklaarde graag anoniem te blijven, zegt in de brief dat "van enig positivisme in het geval van het transportbedrijf, dat veel in de Haven van Antwerpen opereert, geen sprake is. Ook de flexibiliteit evolueert eveneens in negatieve zin."

"Voor een vervoerder is de factor 'tijd' één van de belangrijkste parameters in kostprijsberekening. Van een vervoerder wordt verwacht dat hij ongeacht drukte, verkeers- of weersomstandigheden, rij- en rusttijden ergens op tijd staat. De klant bepaalt de laad- of lostijd. Hoe de chauffeurs op de afgesproken tijd op het afgesproken adres komen zal iedereen een worst wezen", vervolgt het transportbedrijf.

DBT Logistics is niet te spreken over de lange wachttijden op de terminals in de Antwerpse Haven. Hij zegt hierover in zijn brief: "Vooral op de containerterminals en depots is het dagelijks een spreekwoordelijke kommer en kwel. Onze belangrijke tijdsfactor wordt permanent aangetast door de steeds terugkerende wachttijden waarmee we tijdens het op- en afzetten van containers worden geconfronteerd."

Ook in Rotterdam lange wachttijden
Ook in de Rotterdamse Haven zouden lange wachttijden zijn. Kort geleden viel Transport en Logistiek Nederland over de lange wachttijden in de Rotterdamse Haven. "Door deze ontwikkelingen lopen containervervoerders omzet mis en worden zij geconfronteerd met hogere kosten die zij moeilijk kunnen verhalen. Een zorgwekkende ontwikkeling, zeker in deze tijd dat de winstmarges op vervoer nog steeds achterblijven bij de stijgende vraag naar vervoer", zei Peter Sierat, Algemeen directeur TLN toen.

Ook de Belgische ondernemer zegt: "De wachttijden op de kaaien kan geen enkele vervoerder doorberekenen aan zijn opdrachtgever(rederij, verlader of expediteur), waardoor dit een blinde vlek blijft in onze kostprijsberekeningen. Als je geluk hebt duurt het maar een halfuur, maar geen mens kijkt meer op van meerdere uren wachttijd. Het transport van containers blijft dus een veredelde vorm van Russisch roulette."

Wanneerde transportondernemer uitleg vraagt bij de werknemers van de terminals krijgt hij ontwijkende antwoorden als dat er veel wind stond, of dat ze slecht konden inschatten hoeveel machines ze moesten bestellen of dat men met een personeelstekort kampt vanwege ziekte.

De transportondernemer nodigt havenbestuurder Bruyninckx uit om een van zijn havenchauffeurs eens een dag te vergezellen en eens zelf te 'proeven' wat het is om op sommige depots te komen. Hij zegt: "Ik denk dat u verbaasd zal staan van de vele misstanden."

"De heer Bruyninkx gaat graag op deze uitnodiging in en zal in de loop van volgende week, als de agenda’s van beide heren dit toelaat, graag een dag meegaan met een chauffeur", zegt Annik Dirkx, woordvoerder van de Antwerpse Haven vrijdag tegen Transport Online.

"De heer Bruyninkx vindt het belangrijk dat wanneer een klacht is deze aan de realiteit te toetsen", zegt zij tot slot. De transportondernemer laat weten nog geen reactie te hebben ontvangen van de havendirecteur.

©Transport Online | Esther van der Wal-de Vries

Geen opmerkingen: