Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

maandag 13 december 2010

Dierennieuws - Hart voor Dieren Magazine. Dir artikel gaat over erge dierenmishandeling... !!!

Dierennieuws - Hart voor Dieren Magazine


Het verhaal van Marijke Devooght

13-12-10

nieuwsbeeld

Wie onder meer op Facebook, de website van BLID en verschillende hondenforums de afgelopen dagen het verhaal heeft gevolgd over de gruwelijke nalatigheid van hondeneigenaars in het Belgische Zarren, zullen het verhaal van Marijke Devooght willen lezen. Zij deed aangifte in de zaak rond de dode Berner Sennen en de magere, mank lopende Beagle:


“Op maandag 6 december krijg ik een oproep : een kadaver van een jonge Berner Senner ligt in tuin. Na het ontdooien van een hoop sneeuw wordt dit opgemerkt door de buren. Omstreeks 16.30 uur rij ik vanuit klerken naar Zarren , daar aangekomen mag ik bij de buren in een kamer boven een kijkje nemen. Daar zie ik in de tuin van de buren een kadaver liggen en erboven op een jong woefje! Wanneer ik de afsluiting nader ,hoor ik het woefje huilen. Na wat voorzichtig lokken komt het bij me. Hij is broodmager en loopt op drie pootjes . Vlug betast ik hem en bekijk het pootje. De nagels zijn abnormaal lang, hij heeft een doffe vacht en hij jankt als ik aan zijn pootje voel en huppelt weg.
De volgende morgen rij ik terug en zie het woefje in de kou op het kadaver liggen , het zoekt bescherming op een koud lijk… Bij navraag aan de buren en overburen hoor ik dat de honden dag en nacht , koud of warm buiten leven, zonder beschutting ,enkel een open kooi. Die zie ik staan in het midden van de tuin. Nou.. tuin; meer een vuilnisbelt. De dode Berner senner ligt opgerold tegen het huis en een tuinhuis, is heel erg mager. Voor hem ben ik te laat. Het kleine woefje blaft niet maar huilt verschrikkelijk. Die kan ik nog helpen!
De buren hadden al de politie gebeld, maar actie was er niet ondernomen, dus belde ik nogmaals en ze gingen eens kijken. Dezelfde dag bracht ik eten naar de Beagle die het opslokte. Aan de buren vroeg ik het woefje af en toe wat te voeden. Ze waren waren direct bereid dit te doen.
Na nogmaals de politie te bellen en te vragen het kadaver op te halen kreeg ik het antwoord: Voor een dooie hond komen ze zo rap niet hoor, dat kan wachten. Toen heb ik BLID gebeld , dezelfde dag (woensdag) is de voorzitter . Om 12.15 uur stonden we samen te kijken naar de Beagle met tranen in de ogen. Dirk (BLID, red.) zei: “Dit woefje is ondervoed en er is iets mis met het pootje rechtsachter. Hij nam foto's van de Beagle en van het kadaver, vertelde me dat er een persbericht volgde en het FOD zou worden verwittigd. En zo gebeurde het ook. Donderdag hoorde ik dat er een klacht was neergelegd bij de buurvrouw omdat er een blonde vrouw eten gaf en foto's nam en ze reed met een grijze wagen. De buurvrouw belde me dat de politie haar aanzag als de dader. Maar zij is niet blond, neemt geen foto's en rijdt niet met een grijze wagen. Er was een klacht tegen mij ingediend, dus heb ik de politie gebeld en gevraagd de buren met rust te laten. Ik was de dader. Dus: eten geven aan een sukkelaar mag niet?!
Donderdag belde FOD naar de politie. Die wilden niks zeggen en legden de telefoon neer. BLID nam contact op met de burgemeester, die seffens zijn korps tot orde riep en toen was er actie, met zwaailichten enz., dierenarts mee. Werd het kadaver, dat er dus al 12 dagen lag, meegenomen en het kleine woefje werd even bekeken. Maar het mag bij z'n beulen blijven onder controle van het FOD! Wat heel erg is, want verleden jaar lag er een Berner Senner dood in dezelfde tuin. Het was een teefje; ze had een paar puppy's die haar leegzogen, na zes weken is ze gestorven van ontbering. Geen eten of drinken. Zo zijn er bij die mensen al meerdere dieren gestorven: papegaai , kippen , poezen etc. Allen van de honger, kou ,dorst.
Nu zeggen die mensen dat de hond vergiftigd is. Ze willen een Dobbermann of een herdershond nemen en africhten zodat er niemand meer hun afsluiting kan benaderen. Het Beagletje kan ik geen eten meer geven want ze kloppen met de vuisten op auto's die ze niet herkennen of die niet uit hun buurt zijn. Gisterenavond (zaterdag, red.) ben ik er geweest met een zwarte doek op mijn blonde haren om niet op te vallen. Ik had de wagen verderop geparkeerd, de Beagle zat in de kooi en huilde afschuwelijk. De vitaminekoekjes heb ik er achtergelaten in de hoop dat het woefje de kans zou krijgen om dit toch op te eten en het is gelukt want later ben ik er weer naartoe gereden  en de koekjes waren op.Nu kan het niet meer , doordat die mensen op de loer liggen en de mensen aanvallen.
Het woefje moet gered worden want binnen een paar weken begint alles weer opnieuw. Dan zijn ze allang vergeten het te verzorgen. En verder: Deze mensen mogen NOOIT dieren meer hebben , die moeten op de zwarte lijst komen. Mensen, doe alsjeblieft een oproep gericht aan het FOD. Dit alles gebeurt in Zarren aan de Koordhoekstraat.”


Marijke Devooght
(vrijwillig medewerkster dieren in nood)

(Foto: BLID)
Noot van de redactie: Kijk op http://www.blid.be voor meer details aangaande deze zaak.

Hoe kunnen mensen toch zo hardvochtig zijn..., zo wreed... !!! Zijn die zo dom, of gewoon slecht... ??? `k Had het niet gevolgd. Maar met dit te lezen kreeg `k meteen ijskoud !!!!!!

:`-(((((

Geen opmerkingen: