Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

donderdag 4 november 2010

Uitstel van betaling voor De Klok Logistics Nijmegen - UPDATE!

http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=7582

NIJMEGEN – Update - do. 4/11 - 12.00 uur - "Er is nog steeds sprake van surseance van betaling", laat de secretaresse van mr. Sander Drijber uit
 Apeldoorn woensdagmiddag 3 november weten. Hij is bewindvoerder van
De Klok Logistics, aan de Beurtvaartweg 2-4 in Nijmegen, dat in de problemen is geraakt.


Het is erop of eronder voor het transportbedrijf met 214 medewerkers, waarvan veelal chauffeurs. De directie heeft laten weten dat er concrete vooruitzichten zijn op overname van onderdelen van het bedrijf.

Klok Logistics rijdt veelal voor de tapijtindustrie. Door de economische crisis zijn er minder woningen verkocht en is er minder tapijt nodig. Dat betekent dus dat De Klok Logistics minder werk heeft.

De transportonderneming zag in korte tijd de omzet halveren.



Nasleep van de brand

Bovendien is er de nasleep van een brand in 2008 die het bedrijf in as legde. De schade bleek zo’n zestien miljoen euro te zijn. Dit speelt ook een rol bij de problemen die er nu zijn.

In Rotterdam is een vestiging met honderd personeelsleden dicht gegaan en er zijn meer reorganisatieactiviteiten geweest. Dat heeft echter niet kunnen voorkomen dat de directie uitstel van betaling moest aanvragen.



Continu bij het bedrijf

"Ik zit constant bij De Klok Logistics in Nijmegen", meldt bewindvoerder Drijber donderdagochtend aan Transport Online.

"De voorlopige surseance van betaling is maandag 1 november verleend. En ik ben sinds die tijd vooral bezig met het draaiende houden van het bedrijf. Ik verwacht dat dit dankzij de loyale opstelling van grote klanten en brandstofverstrekker de komende twee weken gaat lukken", laat hij vanuit het kantoor van De Klok Logistics weten.

"Ik moest mijzelf de eerste dagen ervan verzekeren dat de actuele betalingen gedaan kunnen worden. Anders zou de surseance van betaling omgezet moeten worden in een faillissement. Van dat laatste is nu geen sprake."

"Het grootste deel van het bedrijf zal waarschijnlijk blijven bestaan. Delen zouden overgenomen moeten worden. Ik kan nu geen namen noemen van de kandidaten. Ik denk eind volgende week duidelijkheid te hebben."

"Ik praat vrijdag met de ondernemingsraad. Het personeel is heel positief en welwillend. Dat is goed, want zij moeten het bedrijf samen draaiende houden."

Volgens Drijber streeft hij ernaar dat zoveel mogelijk personeelsleden hun baan behouden.




  

Geen opmerkingen: