Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

maandag 22 november 2010

Minister benadrukt: 'Géén kilometerheffing!'

http://www.ttm.nl/nieuws/id28872-minister-benadrukt-gn-kilometerheffing.html

Er komt in Nederland geen kilometerheffing. Dat benadrukte minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu afgelopen zaterdag op het TLN Jaarcongres. Dat terwijl GroenLinks een initiatiefwet voor kilometerheffing wil indienen en zowel TLN als MKB Nederland kilometerbeprijzing in de toekomst niet uitsluiten.


Schultz van Haegen: 'Géén kilometerheffing'


"De auto is geen melkkoe, en daarom komt er ook geen kilometerheffing. Onze zuiderburen willen alleen voor vrachtwagens een kilometerheffing invoeren. Het kabinet is daar tegen. Mark Rutte heeft dat helder gezegd bij zijn kennismaking met de Vlaamse minister-president Kris Peeters. Een kilometerheffing voor vrachtwagens is niet de beste manier om files te bestrijden. Wij kiezen voor investeren in infrastructuur èn voor een efficiënt gebruik daarvan. Ik doe ook een beroep op u om de infrastructuur die we bouwen zo goed mogelijk te benutten", aldus Schultz van Haegen tegenover de transporteurs en logistiek dienstverleners in de zaal. Tegenover TTM.nl verklaarde Schultz van Haegen later hoogstens na te willen denken over tol op nieuwe wegen. "Ik kan me voorstellen dat voor wegen die met private investeringen zijn neergelegd tol als voorwaarde kan gelden."
Daarmee zet de minister een duidelijk punt neer en tegelijk zet ze TLN en MKB Nederland een beetje in het hemd. Loek Hermans, voorzitter van MKB-Nederland, verklaarde iets eerder dan de minister namelijk dat kilometerbeprijzing "zeker niet van tafel is". En TLN liet in haar beleidsplan 2009-2015 opnemen dat het invoering van de kilometerbeprijzing ‘onder een aantal duidelijke randvoorwaarden' ondersteunt.

Handhaving?Ook op het podium zaterdag stond Peter van Dalen, europarlementariër en vice-voorzitter van de Transportcommissie van het Europees Parlement. Hij fulmineerde onder meer tegen de 48-urige werkweek, vooral  ten aanzien van zelfstandige chauffeurs. "Dat is toch helemaal niet te handhaven. Ik roep de minister (die tot de toehoorder behoorde - red.) op om de Inspectie van Verkeer en Waterstaat wat anders te laten doen. Handhaven heeft toch geen zin. Wie kan controleren of die eigen rijder 's avonds zijn administratie nog even bijwerkt?" Van Dalens woorden oogstten applaus uit de zaal, maar de minister was niet echt toeschietelijk. "Ik begrijp de weerstand die de 48 uurs maatregel op roept, maar we hebben wel te maken met wetten en regels waar aan voldaan moet worden. En het is niet zo simpel die zo maar af te schaffen. Maar ik ga iedere week naar Brussel, en daar zal ik het onderwerp nog eens ter tafel brengen."

Discriminatie
Van Dalen pleitte verder voor een uniforme handhaving van rij- en rusttijden. "Nu is de Nederlandse chauffeur vaker de sigaar dan andere nationaliteiten, want handhavers weten dat hij de mogelijkheid heeft om te betalen. Dat is discriminatie. Samen met mijn Oostenrijkse collega Ranner heb ik voor voorjaar 2011 een bijeenkomst met alle belangrijke EU-partijen gepland om een uniforme toepassing van handhaving te bespreken.

LZV?
Van Dalen riep minister Schultz van Haegen nog een keer op bij de les te blijven bij de internationale toepassing van de LZV, door Van Dalen het liefst ecocombi genoemd. "Tegenstanders noemen ze Monstertrucks, of Gigaliners. Feit is echter dat Duitsland, en dan vooral Nordrhein-Westfalen, niet wil meewerken aan LZV-pilots en zo internatonale toepassing van dit prachtige vervoersconcept in de weg staat." Schultz van Haegen in reactie daarop: "Monstertrucks, dat vond ik wel mooi klinken. Maar van de precieze problematiek rond de ecocombi, daar ben ik eerlijk gezegd nog niet goed van op de hoogte. Ik ga me er verder in verdiepen en ik kom er zeker op terug."
 

Geen opmerkingen: