De problemen die transportdrijf De Rooy in het verleden in het Verenigd Koninkrijk had met veiligheidscontroles, geven weer stof tot discussie. De Britse Transport Commissioner Beverley Bell bekritiseert de manier waarop continentaal Europese transportbedrijven met veiligheidsnormen in het wegvervoer omgaan.

Bell kende Intramast onlangs de zogenaamde O-licence toe, niettegenstaande haar bedenkingen over het niveau van voertuigonderhoud bij het moederbedrijf van Intramast, het Nederlandse De Rooy. De op voertuigveiligheid toezichthoudende instantie VOSA heeft in de periode van 2007 tot en met 2009 bij controles langs de weg aan voertuigen van De Rooy een hele serie mankementen geconstateerd, waaronder remproblemen, losse wielmoeren, defecte verlichting en verkeerde aansluitkoppelingen. Volgens Intramast directeur Dennis van Tilburg staat het onderhoud bij Intramast echter op een hoger niveau dan bij moederbedrijf De Rooy. De VOSA bevestigt dat het niveau van onderhoud van Intramast in orde is.
Transport Commissioner Bell stelde daarop vast dat voor continentale transportbedrijven kennelijk andere veiligheidsnormen en -standaards gelden dan voor Britse vervoerders. "Daar moeten we met de andere lidstaten maar eens over gaan praten" aldus Bell.
Eerder dit jaar verloor Intramast zijn O-Licence, de Britse vervoersvergunning, nadat was vastgesteld dat men Nederlandse trucks had geïmporteerd op valse registratiepapieren. Intramast houdt zich voornamelijk bezig met het transport van in Leyland geproduceerde DAF's naar het continent.
Zie eerder bericht op ttm.nl: Intramast dreigt UK uit te moeten
Geen opmerkingen:
Een reactie posten