Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

zondag 24 oktober 2010

Vrachtwagens krijgen alarmsysteem voor dode hoek - Hbvl.be

Vrachtwagens krijgen alarmsysteem voor dode hoek - Hbvl.be

vrachtwagens krijgen alarmsysteem voor dode hoek


07:00 Vijftig vrachtwagenchauffeurs gaan vanaf maandag een nieuw waarschuwingssysteem uittesten om het aantal dodehoekongevallen te verminderen. De twee nieuwe systemen werken met sensoren en geluidssignalen.
Sinds 2003 zijn dodehoekspiegels verplicht, maar die hebben het aantal slachtoffers niet verminderd. Er blijven namelijk blinde vlekken. "Nutteloos is misschien een groot woord, maar statistisch gezien zijn die spiegels geen succes", klonk het eerder bij staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V). Hij installeert maandag de eerste waarschuwingssystemen op de vrachtwagens.
Volgens een Coreliokrant werden de twee systemen - LexGuard en Lisa-2-Alert - ontwikkeld in Nederland en hebben ze daar al hun deugdzaamheid bewezen. LexGuard werkt met sensoren. De chauffeur hoort in zijn cabine een geluidssignaal wanneer personen te dicht naderen. Het andere systeem treedt in werking wanneer vrachtwagens rechtsaf slaan. Dan horen de zwakke weggebruikers een geluidssignaal.
Schouppe hoopt dat de systemen op termijn bijna zestig ongevallen per jaar kunnen voorkomen.

Reacties

  • 1/1
    edouard maes BORGLOON, 24 oktober '10 om 07:51Ongepast?
    wat gaat Schoepen nog allemaal uitvinden om in de belangstelling te komen .Weet hij eigenlijk wel hoe een vrachtwagen eruit ziet aan de binnenkant. ik ben reeds 38 jaar trucker en ben begonnen met een ijzeren kist met wielen onder maar intussen moet ge bijna universiteit gedaan hebben om met een truck te rijden we zitten volgepropt met allerlei technische snufjes .dat gaat van gps tot boordcomputers over digitale tachografen en blackboxen en handvrije telefoons enz...en niets van dat alles komt de veiligheid ten goede het dient enkel om ons constant in het oog te houden en te controleren en vooral te laten betalen bij eventuele overtreding die we dan meestal doen omdat er geen andere mogelijkheid is .en nu nog wat gepiep omdat de fietser met mp3 op zijn hoofd ons niet hoort of ziet
    ID=750184 / GEBRUIKER=1166048
    Zijn er truckers die willen reageren ?? Is het zoals in bovenstaande reactie ??  Zeg je mening... 


    Daar heeft de Man die het commentaar gaf helemaal gelijk in, vandaar dat ik ook maar voor mijzelf gaat beginnen hoef ik geen tekst en uitleg meer te geven aan mijn werkgever, want dat hoofdstuk heb ik vele malen moeten uitleggen, wat een waardeloos systeem.


    Dank je Henk !

Geen opmerkingen: