Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

dinsdag 12 oktober 2010

‘Transportcriminaliteit ook zaak van sector zelf'

http://www.ttm.nl/nieuws/id28598-transportcriminaliteit-ook-zaak-van-sector-zelf.htm

Er valt nog veel te weten te komen over hoe transportcriminaliteit in zijn werk gaat en wie er achter zitten. "Daar is nu nog onvoldoende zicht op", zegt Landelijk Officier van Justitie voor Transportcriminaliteit Olav Beckers in een artikel in het Nederlands Dagblad. Hij wil de criminaliteit nog beter analyseren. Beckers ziet voor de transportsector zelf ook een belangrijke rol weggelegd.


Parkeerplaats a1



Beckers wil zich in zijn tweejarige periode als officier eerst eens de criminaliteit zelf analyseren. "Wie zitten er nu precies achter? Je hoort weleens dat het Oost-Europese bendes zijn. Maar dat geloof ik niet. Gestolen lading wordt zelden teruggevonden. Ik denk dat dat komt omdat de dieven over een goed helersnetwerk beschikken. Dat is veel moeilijker als je uit een ver en vreemd land komt. Maar we weten het allemaal niet zeker. Om helderheid te krijgen over de omvang van de problematiek is een goede analyse nodig."
De aanpak van de transportcriminaliteit lijkt dan wel traag te verlopen, volgens Beckers kunnen transportbedrijven zelf ook wat doen. "Kijk naar Secure Lane, daarmee is het gelukt de criminaliteit op parkeerplaatsen langs de A67, A58 en A16 met tientallen procenten terug te dringen. Maar op de dichtstbijzijnste parkeerplaatsen waar geen maatregelen werden getroffen stegen de diefstallen met 600 procent. Dan is het zaak dat de branche zijn achterban erop attent maakt dat er voldoende gebruik wordt gemaakt van beveiligde parkeerplaatsen. Misschien kunnen particuliere bedrijventerreinen aansluiting zoeken bij Secure Lane.
Volgens Beckers kan ook het ‘lek' in vrachtuitwisselingssysteem Teleroute door de branche zelf gedichtParkeerplaats met cameratoezicht worden. Onlangs werden voor fraude via Teleroute drie verdachten voorgeleid in Den Bosch. "Zij beschikten over een inlogcode. Als blijkt dat er sprake is van interne criminaliteit, zal misschien meer aandacht moeten worden besteed aan de screening van personeel."
Beckers heeft nog een derde mogelijkheid hoe transporteurs zelf mee kunnen helpen in de strijd tegen ladingdiefstal en andere vormen van transportcriminaliteit. Hij wil dat de transport- en verzekeringsbranche zelf geleden schade proberen te verhalen op de criminelen. "Criminelen vinden het vervelend om in de gevangenis te zitten, maar ze vinden het nog veel erger om hun geld kwijt te raken. Het is net zo effectief als degene die schade heeft geleden zelf probeert die te verhalen, in plaats dat de overheid dat doet en het geld in de staatskas verdwijnt. Probeer die schade te verhalen. Dat gebeurt vaak, maar niet altijd. Ik zou het er met de transport- en verzekeringsbranche graag eens over hebben of ze niet altijd achter hun geld aan kunnen gaan. Bijvoorbeeld door als civiele partij te participeren in een strafzaak."
 


Geen opmerkingen: