Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

maandag 18 oktober 2010

Branche teleurgesteld over EU tolheffing trucks

http://www.ttm.nl/nieuws/id28627-branche-teleurgesteld-over-eu-tolheffing-trucks.html

Transport en Logistiek Nederland (TLN) en EVO zijn teleurgesteld dat de Europese transportministers afgelopen vrijdag hebben besloten om extra tolheffing voor vrachtauto's mogelijk te maken vanwege milieu, geluid en congestie. De ministers laten modaliteiten zoals treinen, binnenvaartschepen en personenauto's buiten schot.
vlag



Een ander bezwaar van de brancheorganisaties is dat de opbrengsten van de heffingen niet te worden besteed aan het daadwerkelijk verminderen van milieuvervuiling en geluidsoverlast. Bovendien zouden alleen vrachtauto's moeten opdraaien voor de kosten van files, terwijl de personenauto daar de grote veroorzaker van is.  De transportministers willen EU-lidstaten toestaan het vrachtverkeer extra te belasten voor milieuvervuiling en geluidsoverlast. Dat zou een verhoging van de heffingen kunnen betekenen met maximaal 4 cent per kilometer wat neerkomt op een verhoging met zo'n 20 tot 30 procent, afhankelijk van de hoogte van de bestaande tol. Wel zou het tarief mogen worden gevarieerd vanwege congestie. Dat houdt in dat gedurende maximaal 5 uur per dag het tarief bijna mag worden verdrievoudigd (+175%). Hieraan worden verder ten onrechte geen extra eisen gesteld, zodat lidstaten op dit punt grote vrijheid krijgen. TLN en EVO vrezen dat transitolanden als Oostenrijk en Hongarije de tarieven maximaal zullen opschroeven. TLN en EVO stellen vast dat de transportministers aansturen op een confrontatie met het Europees Parlement, dat wil dat de opbrengsten van de heffingen worden besteed aan concrete maatregelen om de milieuvervuiling en geluidsoverlast in de transportsector te verminderen. Het standpunt van de ministers is daarom slechts een tussenstap in de besluitvorming over dit onderwerp. Algemeen voorzitter van TLN, Alexander Sakkers, tevens voorzitter van het Europees liaison committee van de International Road Union (IRU) en Dick van den Broek Humphreij algemeen directeur van EVO, tevens lid van het bestuur van de IRU: ‘wij zijn zeer teleurgesteld over de gang van zaken. Op alle mogelijke manieren zullen wij onze invloed aanwenden om de besluitvorming te keren'.
Uitstel voor Euro 5 en 6
Voor Euro 5 trucks treedt de extra heffing pas in werking met ingang van begin 2014 terwijl Euro 6 trucks tot eind 2017 buiten schot blijven. Het stemgedrag over de heffing verschilde nogal. Nederland en Ierland onthielden zich van stemming, Duitsland stemde voor een compromis dat enkele kleine veranderingen in het voorstel inhield terwijl Spanje en Italië tegen stemden.

Geen opmerkingen: