Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

woensdag 22 september 2010

Eerste reactie TLN en EVO op Prinsjesdag: Blijf investeren in bereikbaarheid

http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=7429

ZOETERMEER - In een eerste reactie op de Rijksbegroting zijn Transport en Logistiek Nederland (TLN) en EVO overwegend positief over de ambities van het kabinet op het vlak van bereikbaarheid. De blijvende aandacht voor investeringen om de bereikbaarheid te verbeteren kunnen op steun van EVO en TLN rekenen. Goede doorstroming werkt immers als smeerolie voor de economie. TLN en EVO pleiten verder voor het stimuleren en makkelijker maken van ondernemerschap. Daar valt nog altijd flinke winst te behalen. Juist in economisch moeilijkere tijden kan dat de economie een duw in de goede richting geven. 


Bovendien kunnen besparingen bij de overheid zelf en het stimuleren van de economie, ook hier hand in hand gaan. EVO en TLN uiten hun zorgen over voorgenomen besparingen op het onderhoud van infrastructuur en maken zich hard voor de aanpak van transportcriminaliteit.

Vruchten investeringen evident, nu doorpakken
TLN en EVO feliciteren het kabinet met een groot aantal zichtbare verbeteringen in de fysieke infrastructuur in Nederland. Deze zijn mede dankzij politieke wil, de Crisis- en Herstelwet en de Spoedwet wegverbreding tot stand gekomen. Wereldwijde ranglijsten laten zien dat investeringen in infrastructuur en de bijbehorende werkgelegenheid, de economie afgelopen periode op gang hebben gehouden en zelfs in concurrentiekracht hebben doen toenemen. Maar nog altijd kost congestie het beroepsgoederenvervoer op jaarbasis tussen de 0,8 en 1,2 miljard euro op het hoofdwegennet alleen al. Dat is slecht voor verladers en vervoerders, maar ook voor de staatskas.

Zorgen onderhoud infrastructuur
EVO en TLN steunen maatregelen van het kabinet om efficiencywinst te boeken bij het onderhoud en beheer van de fysieke infrastructuur. Wel wijzen de organisaties van verladers en vervoerders op een risico. Het beperken van verlichting, signalering en de versobering van onderhoud mogen in geen geval leiden tot het afnemen van de functionaliteit van de infrastructuur en onveiligere (vaar)wegen en spoor.

Veiligheid
EVO en TLN vragen het kabinet om extra aandacht voor transportcriminaliteit. De jaarlijkse economische schade hiervan bedraagt nog altijd 350 miljoen euro. De organisaties zijn blij met het aanstellen van een landelijke officier van justitie voor transportcriminaliteit, maar willen ook dat de proef met camerabewaking op snelwegen (secure lanes) wordt doorgezet en uitgebreid naar belangrijke gebieden, zoals het Rotterdamse havengebied.

Toekomstig kabinet
Investeringen in bereikbaarheid verdienen zich dubbel en dwars terug. Volgens TLN en EVO is het van belang om op de ingeslagen weg door te gaan en te zorgen voor een betere bereikbaarheid. De organisaties hopen daarom dat de Crisis- en Herstelwet ook na 2014 van kracht zal blijven. Hiermee geeft een toekomstig kabinet aan dat investeren in bereikbaarheid niet tot stilstand komt zodra hardere ingrepen volgen in toekomstige begrotingen. 

Geen opmerkingen: