BEMMEL – Vrachtwagenchauffeur Henry Lobles (44) heeft diabetes en raakte zijn rijbewijs kwijt. Rijden is zijn lust en leven en dat zag hij verloren gaan. Vooral door de inzet van zijn directeur Arno Driessen van Selman Transporten, aan de Nijverheidstraat 40 in Bemmel, is alles uiteindelijk goed gekomen.
Het is dinsdagmiddag als Transport Online in gesprek komt met Driessen. "Henry werkt vanaf 1989 bij ons als chauffeur. Hij heeft altijd prima gewerkt. In 1999 is bij hem suikerziekte geconstateerd. Dat sloeg op zijn ogen", begint hij te vertellen.
"In 2000 kwam er een Europese richtlijn dat als er bij iemand met diabetisch sprake is van een ernstige complicatie op de ogen die niet in aanmerking komt voor een verklaring rijgeschiktheid."
"Henry is in 2008 bezig geweest met verlenging van zijn rijbewijs en dat werd geweigerd. Terwijl de keurend arts van het CBR eigenlijk vond dat hij goed kon zien."
"Wij hebben keihard gewerkt om die oude regeling omver te gooien. De verkeersveiligheid is belangrijk, maar in het geval van Henry gaat het om een kerngezonde man."
"Wij denken dat onze strijd heeft geleid tot de veranderde wetgeving. Daarom is het belangrijk dat mensen in verweer gaan als ze het oneens zijn met een beslissing."
"Ik heb mij ingezet omdat je voor elkaar iets moet bewerkstelligen. Henry is voor ons op de gekste plaatsen van Europa geweest. Dus mag hij ook iets van mij verwachten."
En wat vindt chauffeur Henry Lobles van de gang van zaken. "Ik vind het moeilijk in mijn geval. Ik werk hard en zie goed. Natuurlijk hebben de afwijzingen mij pijn gedaan. Ik zat niet goed in mijn vel, het had bovendien invloed op de thuissituatie."
Hij zat niet meer achter het stuur, maar werkte in de loods. Lobles: "Ik was dus veel thuis. Maar wilde de wijde wereld in."
En dankzij zijn nieuwe rijbewijs kan hij weer kilometers maken. Enkele uren na het interview is hij vertrokken naar Zuid Duitsland voor zijn werk.
Reageren mag via: m.vd.voort@transport-online.nl. Serieuze reacties sturen wij door naar Henry.
Het complete alles onthullende artikel staat onder: Reportages & Interviews
©Transport Online / Marcel van der Voort
"In 2000 kwam er een Europese richtlijn dat als er bij iemand met diabetisch sprake is van een ernstige complicatie op de ogen die niet in aanmerking komt voor een verklaring rijgeschiktheid."
"Henry is in 2008 bezig geweest met verlenging van zijn rijbewijs en dat werd geweigerd. Terwijl de keurend arts van het CBR eigenlijk vond dat hij goed kon zien."
"Wij hebben keihard gewerkt om die oude regeling omver te gooien. De verkeersveiligheid is belangrijk, maar in het geval van Henry gaat het om een kerngezonde man."
"Wij denken dat onze strijd heeft geleid tot de veranderde wetgeving. Daarom is het belangrijk dat mensen in verweer gaan als ze het oneens zijn met een beslissing."
"Ik heb mij ingezet omdat je voor elkaar iets moet bewerkstelligen. Henry is voor ons op de gekste plaatsen van Europa geweest. Dus mag hij ook iets van mij verwachten."
En wat vindt chauffeur Henry Lobles van de gang van zaken. "Ik vind het moeilijk in mijn geval. Ik werk hard en zie goed. Natuurlijk hebben de afwijzingen mij pijn gedaan. Ik zat niet goed in mijn vel, het had bovendien invloed op de thuissituatie."
Hij zat niet meer achter het stuur, maar werkte in de loods. Lobles: "Ik was dus veel thuis. Maar wilde de wijde wereld in."
En dankzij zijn nieuwe rijbewijs kan hij weer kilometers maken. Enkele uren na het interview is hij vertrokken naar Zuid Duitsland voor zijn werk.
Reageren mag via: m.vd.voort@transport-online.nl. Serieuze reacties sturen wij door naar Henry.
Het complete alles onthullende artikel staat onder: Reportages & Interviews
©Transport Online / Marcel van der Voort
Geen opmerkingen:
Een reactie posten