WINSCHOTEN – In Groningen is afgelopen maandagavond een bijeenkomst geweest voor de ontslagen chauffeurs van de failliete transportbedrijven Nordsped B.V., NO Risk Transport B.V. en J.r. Euro Freight Netherlands B.V. in Winschoten. De werknemers uit Kampen zijn vorige week vrijdag bijgepraat. In totaal hebben 105 personeelsleden ontslag gekregen. De directeur zou zelf willen doorstarten.
Het hoofdkantoor zit aan de Zeefbaan 12 in Winschoten en er zijn nevenvestigingen in Zwolle, Rijssen en Kampen.
"Er waren bijeenkomsten met curator mr. H. de Groot en het UWV. En FNV Bondgenoten was er eveneens bij", meldt Edwin Atema van FNV Bondgenoten/Stichting VNB.
Atema: "Het UWV heeft de loonachterstand overgenomen. De werknemers hadden tot en met juni betaald gekregen."
"De curator heeft de werknemers op het hart gedrukt om door te werken vanwege een eventuele doorstart. FNV Bondgenoten heeft liever niet dat de huidige directeur gaat doorstarten."
"Die bedrijven gaan niet voor niets failliet. Steeds doorstarten moeten wij niet willen."
"Ik heb begrepen dat de curator goede hoop heeft dat er een doorstart komt. Er hebben zich ook andere partijen gemeld."
"Mij is inmiddels ook duidelijk geworden dat pensioenpremies niet zijn afgedragen, en er geen betaling van overuren en vakantiegeld is geweest."
"Daarom vind ik het belangrijk dat werknemers op tijd aan de bel trekken als iets niet klopt. Bij een faillissement komen eerst de Belastingdienst, bank en schuldeisers aan de beurt. En de chauffeur komt pas achteraan."
©Transport Online / Marcel van der Voort
"Er waren bijeenkomsten met curator mr. H. de Groot en het UWV. En FNV Bondgenoten was er eveneens bij", meldt Edwin Atema van FNV Bondgenoten/Stichting VNB.
Atema: "Het UWV heeft de loonachterstand overgenomen. De werknemers hadden tot en met juni betaald gekregen."
"De curator heeft de werknemers op het hart gedrukt om door te werken vanwege een eventuele doorstart. FNV Bondgenoten heeft liever niet dat de huidige directeur gaat doorstarten."
"Die bedrijven gaan niet voor niets failliet. Steeds doorstarten moeten wij niet willen."
"Ik heb begrepen dat de curator goede hoop heeft dat er een doorstart komt. Er hebben zich ook andere partijen gemeld."
"Mij is inmiddels ook duidelijk geworden dat pensioenpremies niet zijn afgedragen, en er geen betaling van overuren en vakantiegeld is geweest."
"Daarom vind ik het belangrijk dat werknemers op tijd aan de bel trekken als iets niet klopt. Bij een faillissement komen eerst de Belastingdienst, bank en schuldeisers aan de beurt. En de chauffeur komt pas achteraan."
©Transport Online / Marcel van der Voort
Geen opmerkingen:
Een reactie posten