Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

woensdag 11 augustus 2010

Borden ontbraken bij crash Stavoren

http://www.transport-online.nl/site/nieuws-spoorluchtzee/index.php?news=542

Twee borden die de machinist moeten waarschuwen vaart te minderen ontbraken op het spoor bij Stavoren. Dat schrijft De Telegraaf woensdag. Twee weken geleden reed een onderhoudstrein daar door een winkel heen.

In een vertrouwelijke brief van spoorbeheerder Prorail staat volgens de krant dat een snelheidsverminderingsbord en een snelheidsbord op de tekening wel langs het spoor staan, maar in werkelijkheid niet.

Een stopbord stond er wel, maar dat heeft de machinist mogelijk niet gezien omdat de lichten op het station na de laatste passagierstrein worden gedoofd. Uit de brief blijkt volgens De Telegraaf verder dat de machinist met volle vaart door het stootblok is gereden en niet heeft geremd.

Het AD schreef eerder dat de borden langs het spoor niet zijn verlicht en dat de machinist ze daardoor mogelijk over het hoofd had gezien. Een woordvoerder van Prorail bevestigde dat, maar wees er op dat onverlichte borden wel vaker worden gebruikt. Vorige week trok Prorail de vergunning van detacheringsbedrijf Spoorflex Safety First om op het spoor te werken voor vier weken in.

De treincrash was volgens Prorail de druppel die de emmer deed overlopen. De werktreinbegeleiders, een soort loodsen maar dan voor treinen, zouden vaak niet alert genoeg zijn.

©Novum | Transport Online

Geen opmerkingen: