Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

zaterdag 19 juni 2010

Veel problemen met nieuwe wetgeving exceptioneel vervoer Belgie

Veel problemen met nieuwe wetgeving exceptioneel vervoer Belgie  
ZOETERMEER - Transport en 
Logistiek Nederland (TLN) maakt zich grote zorgen over de nieuwe regelgeving voor uitzonderlijk (exceptioneel) vervoer in België. Vooral voor transportbegeleiders is het vrijwel onmogelijk om aan nieuwe eisen, die per 1 juli a.s. ingaan, te voldoen. 

TLN vreest door de nieuwe Belgische eisen een groot tekort aan gekwalificeerde begeleiders. Door het gebrek aan begeleiders zullen exceptionele transporten door België straks veel moeilijker uitvoerbaar zijn. Ook de kosten voor het transport zullen fors toenemen. 

Het nieuwe Koninklijke Besluit (KB) voor het uitzonderlijk vervoer in België treedt op 1 juli a.s. in werking. België kende tot op heden geen specifieke wetgeving voor het uitzonderlijk vervoer. Met de publicatie van het KB zijn alle voorschriften voor het transport, het aanvragen van vergunningen, de aflevertermijnen van de vergunningen, de rijverboden en de begeleiding nu bij wet vastgelegd. 

De nieuwe wetgeving heeft vooral grote gevolgen voor de begeleiding van het transport. Deze wordt voor de meeste situaties overgedragen aan particuliere begeleiders. Zij krijgen meer bevoegdheden maar moeten voortaan wel over een vergunning beschikken. De begeleiding valt onder de wetgeving voor bewakingsfirma’s. Om voor een vergunning in aanmerking te komen moeten bedrijven aan zeer strenge en praktisch onhaalbare eisen voldoen. Deze betreffen ondermeer de huisvesting, verzekering, waarborggarantie, materieel, personeel en opleiding. Bepaalde kwaliteitseisen zijn naar de mening van TLN zeer van belang, maar de eisen moeten niet zo ver gaan dat er een onwerkbare situatie ontstaat.

Grootste knelpunt vormt de eis dat een begeleidingsbedrijf over tenminste drie begeleidingsvoertuigen en tenminste drie begeleiders moet beschikken. Voor het merendeel van de exceptionele transporten zijn echter slechts 1 of 2 begeleidingsvoertuigen nodig. Zowel in België als in Nederland zijn er maar weinig bedrijven die aan deze voorwaarde kunnen voldoen. TLN verwacht dat veel van de huidige begeleiders straks niet meer in België als begeleider werkzaam kan zijn. Het exceptionele vervoer in België zal hiervan grote nadelige effecten ondervinden. Sterker nog, loopt hiermee gevaar. 

TLN vindt het belangrijk dat er goede en duidelijke voorschriften komen voor transportbegeleiders. De wetgeving moet echter wel reëel en uitvoerbaar zijn. Daar ontbreekt het in België aan. De nieuwe wetgeving maakt het goede en betrouwbare bedrijven onmogelijk als begeleider in België actief te zijn. TLN heeft inmiddels de Belgische minister van Binnenlandse Zaken per brief van de problemen op de hoogte gebracht en gevraagd de regelgeving aan te passen




http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=7118



Geen opmerkingen: