Welkomstwoordje

Welkom in ons Hoekje !!!
We hopen dat je hier een aangename verpozing vind en je je niet zal vervelen. Geniet er van.
Hoe werkt de pps ?
Bij dia`s als Dagboek van een hond en Liefdesgeschiedenis :
om die te laten afspelen ga je even naar de blogarchief en klik je daar op de link van de dia`s die je wil zien .
Gastenboek
Onderaan rechts , onder music oldies vind je een gastenboek
waar je je opmerkingen kan plaatsen wat je van deze blog vind,
of als je een vraag of iets anders wil kribbelen. Ga je gang.
Zoekmachine
Als je nog een beetje verder naar beneden gaat vind je ook onderaan rechts een google-zoekmachine waarmee je dus op het net kan surfen.
Nog een beetje verder naar onder vind je een zoekmachine waarmee je kan vertalen.
Volgen
Vlak daaronder, eveneens links, zie je dat je je als volger van het blog kan opgeven Meer uitleg hierover later.
Travel Talk
Is daar vlak onder. Daarmee kan je ook volgers en eigenaars van andere blogs vinden over de hele wereld. Je moet jezelf dan wel even aanmelden.
Share it
Daarmee kan je artikels delen of video`s op je facebook of Twitter.

Veel plezier !!

waarschuwing
Zoals je zal zien komen in dit blog niet alleen leuke artikelen en amusement aan bod, maar ook ernstige onderwerpen en dringende oproepen!!
Wij, die het goed hebben in ons dagelijks bestaan, laat ons onze ogen niet sluiten voor hen die grote nood kennen
en laat ons daar samen, waar we kunnen en hoe we kunnen ,
een uitgestoken hand bieden.
Al is het maar het tekenen van een petitie of het aanklagen van onrecht... Verspreid het, opdat ook de stem, de hulproep van deze mensen gehoord wordt... !
Dank u wel !!

sunwoef

vrijdag 28 maart 2008

Opgeruimd staat netjes

En wie wil er nu geen opgeruimd huis ? Leuker toch, dan wanneer je thuis komt van je werk, je steeds druk te maken op de rommel die je maar niet opgeruimd krijgt, een document waar je uren achter zoekt, een bureau waar stapels paperassen liggen te wachten, kriskras de stapeltjes door elkaar...

Als je het ook zo beu bent weet 'k een goed adres om alles weer vlotjes te laten verlopen. Zeker aan te raden een kijkje te gaan nemen.

SO Organized

Voor het ordenen van je werkomgeving

je woning en je leven

Symfoniestraat 14

1312 EV Almere

E: info@so-organized.nl
T: 036 538 4565

M: 06 4405 0109
I: www.so-organized.nl



Alles afdrukken
Die eindeloze papierstroom, gek word ik ervan! 6 handige regels om ermee om te gaan. Postvak IN opgeruimd staat netjes



Beantwoorden
Lorraine Rietveld-Simoons
aan mij
details weergeven
7 mrt.

Als je dit bericht niet kunt lezen, kun je de nieuwsbrief ook op http://www.so-organized.nl/nieuwsenpublicaties/nieuwsbrieven.html

2008, nr. 3

* * * Let op de aanbieding van de maand: zie onderaan deze nieuwsbrief * * * *
Nieuwe rubrieken op de website: boek van de maand en link van de maand!

******************************************************************

Het onderwerp van de nieuwsbrief van deze maand is:

Die eindeloze papierstroom! Gek word ik ervan.
6 handige regels om ermee om te gaan.

Hallo Annemie,

Het was de bedoeling dat het digitale tijdperk ons zou verlossen van de eindeloze papierstroom die overal dagelijks binnenkomt. Het tegendeel is waar. Met de toename
van computergebruik is de hoeveelheid papier in omloop meer dan evenredig gestegen.
De reden? We printen alle informatie die we opzoeken, we printen alle e-mails, we printen alle replies op e-mails, we maken ook nog eens veel te veel kopieën van alles dat we uitprinten. Maar je kunt het onder controle krijgen met onderstaande 6 simpele regels.

Veel succes!


Vriendelijke groet,

Lorraine Simoons


PS: ken jij een interessant boek of een interessante website of link die te maken heeft met het organizen van je omgeving, wil je mij die tip dan doorgeven? Heel erg bedankt vast.

**************************************************************

Regel 1: Voorkom stapels papier. Laat het papier niet groeien tot enorme stapels her en der, want dan verlies je onherroepelijk alle controle. Post binnen? Leg het niet neer. Doe er direct iets mee! Dat betekent niet dat je voortdurend met blaadjes papier en post moet rondlopen. Het betekent dat je het stuk papier een vaste plek geeft. Dus niet eventjes ergens neerleggen. Het woord eventjes moet je uit je woordenboek verbannen. Nee, je doet er onmiddellijk mee wat er mee moet gebeuren. Dus: weggooien, delegeren, archiveren, lezen, in de pending file (lopende zaken) of in het to-do bakje (directe actie vereist).
Regel 2: Wees heel erg streng en onherroepelijk. Het is aangetoond dat 80% van het papier dat we dagelijks te behandelen krijgen onmiddellijk weggegooid kan worden. Reden? Het komt op een of andere manier binnenkort weer langs, je hebt het al eens eerder gekregen, je zit er niet op te wachten, je hebt er niet om gevraagd, je hebt het niet nodig, het is nutteloos of gewoonweg rommel. Maak elke dag je post open met de papierbak of versnipperaar ernaast. Haal jezelf van mailinglijsten af, gooi alle tijdschriften/ bladen/ overig te lezen, die over de datum zijn weg, evenals onnodige extra exemplaren van papieren. Gooi ook alles weg waarbij je denkt, wie weet heb ik het ooit nog eens nodig. Als die tijd is gekomen, weet je die informatie ook weer te vinden en vaak sneller via internet. Zeg je papieren bankafschriften af, en vraag digitale facturen aan in plaats van papieren.

Regel 3: Zeg eens wat abonnementen af op tijdschriften, kranten en catalogi. Wees eens eerlijk: lees je echt alle tijdschriften e.d. die je binnenkrijgt? Zeg er enkele af en bewaar alleen de abonnementen waar je echt iets aan hebt. Je kunt altijd zo nu en dan een tijdschrift, krant of catalogus kopen waar je op dat moment behoefte aan hebt. Minderen op je tijdschriften scheelt enorm veel papier, leestijd en geld. Bedenk voor de tijdschriften die je wilt houden wel een vaste plek. Dagbladen en weekbladen gooi je elke dag/week weg. Van tijdschriften bewaar je maximaal één jaargang. Bekijk maar eens oude tijdschriften: artikelen komen altijd weer terug en zoniet dan is het echt oud nieuws. Mocht je in oud nieuws geinteresseerd zijn, kun je bij de bibliotheek of op internet terecht.
Regel 4: Maak vaste opbergplekken: zodra je eventjes ergens iets neerlegt, is het binnen de kortste keren uitgegroeid tot een vaste plek voor allerlei soorten post en papier. Een van alles en nog wat stapel dus. Waar je niets meer in kunt vinden. Laat staan dat een ander er iets in kan vinden. Een vaste plek voor elke stuk papier is de toverformuler. Dus een to-do bakje, een follow-up of pendingmap/bakje, een leesmap. Je kunt een file-bakje hebben, mits je dagelijks archiveert. Doe je dit niet, dan kun je net zo goed het hele bakje weggooien. Als je spullen belangrijk genoeg acht om te archiveren, doe dat dan en gooi het niet op een stapel. Archiveer dagelijks. Filen wordt vaak gezien als een klusje met prioriteit C (laag dus). Ik zet het altijd bovenaan: iets wat de moeite waard is om te bewaren is belangrijk en krijgt dus prioriteit A. Archiveren is altijd prioriteit A, dat zijn namelijk de dingen waar het bij jou, privé of zakelijk, om draait. Goed archiveren komt je efficiency en productiviteit ten goede.
Regel 5: Zet de printer eens uit! Is het echt nodig dat je alle e-mails uitprint en alle verslagen en alle informatie die je ontvangt? De meeste informatie en post die je op je computer binnenkrijgt kan worden weggegooid nadat je het hebt gelezen. Vaak zelfs vóórdat je het hebt gelezen, door alleen de titel te bekijken. Is het voor mij? Zit ik hierop te wachten? Heb ik het nodig? Wil ik dit lezen? Mocht je het artikel willen bewaren, sla het dan op op je computer. En bedenk of je het complete artikel wilt printen. Misschien wil je alleen een deel printen. Klik erop en kies print alleen deze selectie. Gebruik ook de optie dubbelzijdig printen zoveel mogelijk. Dat scheelt de helft van het uitgeprinte papier. Hetzelfde met het kopieerapparaat: is het echt nodig om extra kopieën te maken? Als je er 3 nodig hebt, maar er dan geen 10. Dat is echt zonde van papier, inkt en ruimte.

Regel 6: Pak papier niet vaker dan één keer op: ik heb het al eerder gezegd: probeer te voorkomen dat je een stuk papier meer dan een keer oppakt. Helaas is dit niet altijd te vermijden. Maar al te vaak verhuist het stuk papier van je brievenbus naar de tafel, naar je bureau, naar je in-bakje, weer naar je bureau, mee naar de lunchtafel, naar je tas, weer naar de tafel en terug. Dit kun je voorkomen. Hou steeds een gekleurde stift bij de hand. Het liefst rood. Elke keer dat je het papier oppakt zet je er rechtsboven een klein stipje op. Op het moment dat het erop lijkt dat je papier de waterpokken heeft, is het écht tijd voor onmiddellijke actie op dat stuk papier: gooi het weg, geef het door, doe er iets mee of archiveer het.
Als je je aan deze 6 simpele regels houdt, zul je merken dat je veel minder papier te verwerken krijgt en je dus sneller klaar bent met wat je doet. En vooral dat je niet gek wordt van al dat papier. Het kan met veel minder.

Bovendien spaart het ook nog eens bomen!
************************************************************

* NIEUW * NIEUW * NIEUW * NIEUW * NIEUW * NIEUW * NIEUW *

Nu verkrijgbaar: alle tips van afgelopen jaar gebundeld in één e-book. Heb je interesse?
Klik dan hier voor het bestelformulier. De prijs van het e-book 2008 is € 10,00.

Vroege bestellers krijgen 20% korting! (tot en met eind maart)

*************************************************************

Wil je meer leren over plannen en indelen van je tijd, maak dan nu een afspraak voor een vrijblijvend intake gesprek met SO Organized, bel 036 538 4565 of 06 4405 0109.

**************************************************************

De aanbieding van vorige maand is nog geldig! een heel uur gratis advies!

Voorwaarde is afname van minimaal een halve dag opruimen bij jouw thuis of op je kantoor. Geldig tot 15 maart 2008, niet geldig voor lopende consulten.
Klik hier voor het contactformulier.

**************************************************************

Heb je vragen, wil je een afspraak maken om meer te weten te komen over het organiseren van je woon- en werkomgeving of het maken en bijhouden van een Master
Lijst of wekelijkse To-Do lijst? Bel me dan graag op 036 538 4565 of email mij op mailto:lorraine@so-organized.nl

Heb je interesse in meer opruimtips? Elke maand publiceer ik op mijn website nieuwe tips om je leefomgeving beter te organiseren.
Zie voor prijzen, productinformatie en praktijkvoorbeelden www.so-organized.nl

Maak een afspraak via mailto:info@so-organized.nl voor een vrijblijvend intakegesprek, en ondervind zelf hoeveel meer resultaat je boekt, efficiënter je werkt en fijner je woont in een opgeruimde omgeving.

Contact:
SO Organized
Lorraine Rietveld-Simoons
T: 036 538 4565
M: 06 44050109
E:
info@so-organized.nl


Aanmelden nieuwsbrief: www.so-organized.nl

2006-2008, © SO Organized, Lorraine Simoons, alle rechten voorbehouden. Je mag (delen van) deze nieuwsbrief elders gebruiken, maar alleen met vermelding van naam en copywright. Stel me wel op de hoogte!


Wil je mijn nieuwsbrief niet meer ontvangen? Klik hier

Voorbeeld van een nieuwsbrief




BeantwoordenDoorsturenLorraine uitnodigen voor Gmail























Geen opmerkingen: